Häst med mycke man?

Sv: Häst med mycke man?

Pälsglans i massor & reda ut tovor på en gång som hästen får dom (annars nöter tovorna sönder manen, de är som att låta en fläta sitta kvar hur länge som helst). Undvika också täcken som är hög i halsen, de sliter som attans:crazy:

Så gör jag också :idea: I med balsam vid tvätt - red ut manen innan du sköljer ur balsamet och se, du har en man som det nästan inte är några tovor i alls. Blank och fin och mjuk blir den också!

Är det nån mer som har det? Hur gör ni för att hålla den snygg? Jag har ett kallblodssto med man ner till bogen.. och brukar försöka trassla upp allting iaf en gång i månaden jag vill inte göra det för ofta.. vill ju inte att hon ska tappa den.. Håller på å bli tokig på den.. Idag när jag kom ut i stallet så hade hon fått nån tova med massa knutar i.. har ingen aning om hur hon lyckas.. men men.. INgen som har något tips?

Har hittills kört med pälsglans i massor - tycker det är mkt bra! Fick nyligen tipset om att använda balsam (för människor) efter tvätt, men har inte hunnit testa ännu.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 619
Senast: Claraclara
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar