Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag undrar om någon ger sin häst Islänska alger? Jager de till mina hästar (islandshäst och shettis) och ja tycker att de ahr gett...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: malinvz
·
Hästvård Behöver hjälp fort- Finns det ormar ute nu i oktober? Vilka ormar? (småland- Jönköping- höglandet) Tog in hästarna vid 16-tiden...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: gloom_
·
Foder & Strö hej! jag undrar när man kan börja ge fölen mineraler och fölpellets och sådant. Vårat föl är fyra månader och går med sin mamma och diar...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö idag när jag var och hämtade havrekross hos bonden jag köper av, så var det väldigt mkt små svarta runda kulor i den, har sett det...
Svar
7
· Visningar
3 759
Senast: Mithra
·
A
Hästvård Undrar om ni har någon åsikt om hur man får hästen i bättre kondis? Får hela tiden påpekningar om att han är för rund om magen och har...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: Alyssa
·
L
Foder & Strö Om jag gett 8-10kg hö förra vintern till fullvuxen häst hur mycket ska jag ge i höensilage, då det väger mer...Min tanke är att om jag...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men jag bara kände att jag var tvungen att skriva av mig lite och höra om det är någon annan än jag som...
2
Svar
37
· Visningar
2 734
Senast: korytko
·
Hästvård Hej! Har en tvååring som under ca 1 års tid totalvägrar dricka i hinken inne på natten. Han kastar sig över baljan det första han gör...
Svar
7
· Visningar
757
Senast: Prillan
·
Hästvård Vilka avmaskningspreparat tar styngflugans larver(?)? Syns det på ett träckprov om hästen är utsatt för styngflugan?
Svar
6
· Visningar
1 562
Senast: Tiggertjejen
·
S
Hästvård Min häst har stått i vila 1 vecka (precis bytt stall), hon är inte loj, har ej feber och är som vanligt FÖRUTOM att det (vid rörelse)...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: borsalino
·
Hästvård Nu går det åt mkt mer vatten än vad det gjorde i somras med 4 hästar mot nu 3 hästar. Det är ettåringen som dricker så mycket. Hon...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: diamonia
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en häst under vintern. I hyran ingår ju vissa grejer, som kanske, sadel, träns, grimma, ett täcke? Men man behöver...
Svar
13
· Visningar
1 510
Senast: Fannyyy
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en häst över vintern och eventuellt lite längre, vi ska kolla på en häst på fredag och hoppas att det kan vara den...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: Fannyyy
·
S
Foder & Strö Tips?? förra ägaren säger bestämt att det är soyan i min hästs foder som gjorde så att hon fick ett spänt juver (trots att det var bara...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Jag har nu börjat fodra med det hösilage som jag har kvar sen i fjol, det är en hel del och det kommer att räcka iaf in i februari om...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: athena
·
A
Foder & Strö Är det någon som vet innehållförteckningen på Kvarnbys pelleterade lucern foder?
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Anna82
·
Hästvård Ni som har hästar med diagnosen kissing spines och som trots det fungerar som ridhästar. Hur lägger ni upp träningen på era hästar...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår inte riktigt hur man räknar ut hur mycket fosforbalans eller vetekli man ska ge om foderstat programet säger : P 11.1...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Zelma
·
L
Foder & Strö var hittar man billig majsolja? går bra med stora fat med) eller ni rekommenderar nåt annat?
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: gloom_
·
Foder & Strö Det gjorde jag i veckan, var spänninade och svårt. fick fundera mycket.:smirk: Finnhäst på 680 kg,sto 9 år. Skulle hon bara gå på hö...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård