Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Hej, jag är förtvivlad, Köpte för ca 2 år sen en jättefin D-ponny på 15 år. Problemet är att han inte är så pigg som jag vill ha honom...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Djurjouren
·
A
Foder & Strö Jag har en 26 årig arab som rids normalt (5 dagar/vecka, hopp, dressyr, skog 1-2 timmar). Han är välmusklad och jättepigg men har inget...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: alexandra2
·
Hästvård Ja, rubriken är ju ganska sägande. Verkas zebror på zoon? Om ja, hur? OM nej, vad gör att de inte behöver det?
Svar
14
· Visningar
1 177
L
Foder & Strö Jag vet hur man räknar till stor häst, men är det andra värden man ska räkna med till unghäst?
Svar
6
· Visningar
1 855
Senast: marti130
·
D
Hästvård Vad gör man om någon inte sköter sin häst som man borde?? Om h*n struntar i att mocka, hästen får inte tillräckligt med vatten, hovarna...
Svar
9
· Visningar
928
S
Foder & Strö Finns det någon som vet var jag hittar fakta och/eller artiklar om hur, hur ofta, var, osv., man bör utfodra med hö? Jag har t.ex...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: mahlmt
·
G
Foder & Strö Sitter och knåpar med foderstaten och kommer fram till att ca/p kvoten hamnar på 2.17... Totalt får han i sig 0,25g/MJ...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Antiqua
·
S
Hästvård det här kanske en ovanligt dum fråga, men det är ändå något som jag har gått runt och funderat på...:smirk: undrar om någon känner...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: skreien
·
K
Hästvård Jag undrar om någon har något tips på hur jag kan få min islännings hovar i fint skick. Just nu är de väldigt torra och spruckna. (har...
2
Svar
27
· Visningar
3 663
Senast: Krabban
·
Hästvård Ja, hur gör ni? Det bara glider för mig.. Min pålla har ju fått en spricka på kotbenet och enligt vet är det bra om hon lindas, och...
Svar
9
· Visningar
6 260
Senast: Fjallis
·
Foder & Strö Hej Har haft min häst ute på foder i 4-5 månader och under denna tid tappade han ordentligt i vikt, både muskler och fett. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 121
F
Foder & Strö Är det någon som vet vilka värden det är i melass och finns det någon rekomenderad mini och max giva för häst?
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Minelli
·
D
Hästvård En av minna hästar har blivit väldigt konstig de sista dagarna. När jag rider och så fort min skänkel rör vid henne så blir hon tjurig...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Dream
·
Foder & Strö Vet någon något om detta? Innehåll mm...?
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Carisma72
·
Hästvård Hur frusen är eran häst? Själv har jag en häst som inte klarar av regn och blåst. Igår hade det regnat hela dagen verkligen...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 387
Senast: SusieQ
·
P
Hästvård Vad har ni för underlag i era hagar? Ska snart bugga nytt och vill göra BRA hagar från början. Vad har ni som ni är nöjda med? :bow:
2
Svar
25
· Visningar
4 201
G
Foder & Strö Som rubriken lyder... Nån som vet max toleransgränsen för magnesium?
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Grapewine
·
Hästvård Har idag tävlat dressyr med pållen. Första klassen gick bra och hästen kändes fräsch. Tog in honom i stallet så han fick vila lite...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: Estivuz
·
A
Hästvård Jag blir tokig! Vet inte vad jag ska göra... Men till att börja med, hur ser man på en häst om han har ont i knäna? Förutom att böja...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: pompelina
·
L
Hästvård Min häst har ett litet sår på ena benet. Det e lite vätskande kan jag tvätta rent detta med jodopax och sen på med sårspray eller hur...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: Han_naH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka