Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag har en islandshäst som är överviktig. Så jättefarligt är det inte, man kan inte säga att hon är fet. Det är bara buken som är stor...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Hästvård Båda pållarna ser ut som de stått på huvudet och rullat runt bland kardborrarna i hagen. :mad: Fullblodet funderar jag allvarligt på att...
Svar
16
· Visningar
1 679
Senast: Mia_R
·
V
Hästvård upptäckte en konstig bulle på min pålla idag.. här sitter den: den är ca. 7x5 cm stor å ca.2-3cm tjock, lös och sladdrig och hon...
Svar
19
· Visningar
5 043
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Hej! Jag har en ridhäst som är väldigt spänd i halsmuskulaturen på vänster sida. Det är troligtvis brachiocephalicus eller någon...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: paragon
·
L
Hästvård Ni som ger era hästar alger; vilken sorts alger ger ni? av vilken orsak gör ni det? Har ni märkt någon skillnad? Efter hur lång...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: HarryBarry
·
Foder & Strö Bör den ligga innan man kan använda den, eller är det bara att köra på? Den har ju iof legat nu i några veckor sedan skörden, men bör...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: shady
·
R
Foder & Strö Jag är medryttare på en irich cob som är lite väl omusklad. hon väger ca 600 kg och är 145 i mankhöjd. Hon snubblar väldigt mycket juxt...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: roscrea rose
·
H
Foder & Strö Vad är kli bra för? Kostnad per kilo?
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Pilot
·
L
Hästvård När jag kom ner till stallet imorse så var min häst svullen, varm och öm i bakbenen. Han har pga att han e nyklippt och att det varit...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Zandrah
·
T
Hästvård Fick igår hem Veterinär utlåtandet från förra veckans röntgen. Får skitdåligt samvete och undrar om det är mitt fel nåt utav detta...
Svar
3
· Visningar
1 246
Senast: Ämelie
·
Hästvård alacken har endera rullat fast i boxen natten mot idag, eller iaf legat ner och sparkat på väggen och grävt djupa hål i bädden. Inga...
2
Svar
31
· Visningar
3 721
L
Foder & Strö Jag vet att det har funnits en sån här tråd men hittar ingen. Så, hur ska man göra? Just nu så blötlägger jag inte fodret (pellets och...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: idolagnes
·
G
Hästvård Hej jag undrar om det är någon här som råkat ut för samma sak sm jag, eller rättare sagt någons häst som fått samma "sjukdom"som min...
Svar
9
· Visningar
2 160
Senast: maia
·
Z
Foder & Strö I år är det ju inte så lätt att välja och vraka när det gäller halm, så är det någon som använt kornhalm? fungerade det bra isåfall? det...
Svar
7
· Visningar
1 606
Senast: Ylva86
·
Hästvård Min häst slog på sig idag och fick till följd av det ett litet sår. Jag är tyvärr usel på allt vad hästens delar heter, men ungefär där...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Riley
·
T
Hästvård Ngn som har erfarenheter av detta?..
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: prallan
·
Hästvård Hej, Har bl a läst bra information om fotskabb på tinkerhästföreningens sida. Ett av medlen som rekommenderas där är Switch-pour-on...
2
Svar
27
· Visningar
5 186
Senast: Tilla
·
Hästvård Vet inte vart ja ska lägga den här tråden rikitgt men den får väl flyttas på sen =) Satt bara o tänkte på, d finns ju ett märke på...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: SusieQ
·
M
Hästvård För ett år sen ungefär hade min häst en lång, jämn och fin man. Nu har den blivit kortare och mycket ojämn. Vad kan det bero på?
Svar
4
· Visningar
640
Senast: Vannie
·
Y
Hästvård Min häst har i alla år haft problem vid päslfällning att han har nött bort all päls av gjordar och grimmor. Nu i höst är det värre en...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Vannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023