hej,
Tack för så många svar och berättelse.
På onsadag kommer min häst-massör och chiropraktiker för att kolla på honom.
Han har ont alldeles bakom där sadeln brukar ligga, däremot trodde massören att det lät som att det kommer från bakknän, men det får vi ju se på onsdag om de nu hittar var det kommer någonstans ifrån.
I dag så tömkörde min kompis hon är väldigt duktig och där såg man att han drar svansen en aning mot vänster ( har mest ont höger), alltså motsatt håll.
Sedan trampar han inte riktig under sig och släper bakhovarna på marken, speciellt höger bak.
Han hade svårt att slappna av och gå i en låg form.
Han gjorde det några steg och sedan var han med huvudet i lyften igen.
Han springer som en "älg" och det har han gjort sedan jag köpte honom.
Vi har jobbat med det att han ska slappna av o.s.v. han har ju också ganska mycket underhals.
Även i hagen springer han väldigt högt med huvudet.
Har man väl har fått honom att bjuda neråt så tar han inget stöd på tygeln. Min tränare tyckte att jag ska korta upp tyglarna när jag rider, för att rida han i "form". Men då tjafsade han bara och gick emot och drar upp huvudet. Så min kompis fick prova honom och med rätt så längre tyglar går det bättre.
Jag rider inte hård på honom alls.
Jag provade en gummisnodd en gång när jag longerade men han gick emot och drog upp huvudet ändå!.
Jag ska göra för att han ska bli bra, vill inte vara med om att han kanske blir tvungen att slaktas
.
Har redan förlorat en ponny i år, vill inte vara med om sånt.
det skulle vara så hemskt, usch jag mår så dålig.