J
Jennifer80
Sv: Vad vet ni om ont i ryggen? (sitter här gråter)
Nej, självklart! Men faktiskt har också tänkt på detta med! Jag vet inte men ibland så känns det så att jag själv sitter snett, därför ska jag dessutom gå själv till en " läkare" och kolla mig!
Ibland känns det så att den högra stigbygeln är för lång så jag har gjort ett antal nya hål i den.
Plus att jag faktiskt har lagt märkr till i morse att jag sitter snett när jag kör bil, vrider gärna kroppen och "lutar" mig åt höger, på denna sida har ju pållen ont.
Så jag tror att det är flera faktorer som hänger ihop med min pålles ryggont.
Sadeln, jag själv, ont i bakknän , träningsverk av att han ska jobba riktig nu.
Förra ägaren red väldigt mycket med stångbett, westernridning, men troligtvis har min pålle aldrig lärt sig att bära upp sig på riktig.
Hans balans är inte den bästa, han är rätt så vinglig på banan, speciellt när staketet är borta och han ska gå på volt, då har han svårt att hålla spåret.
Men det är ngt som jag och min kopis har funderat på.
Eftersom vi tror inte att det bara är min ridning, då borde ju alla ridskolehästar har ont jämt. Det är säkert ngt som har gjort saken värre, men som sagt det är spekulationer.
Jag är så glad att ni peppar upp en, eftersom jag blev så ledsen och rädd när jag märkte att han har fått så fruktansvärd ont.
Tack till er bukefolk!!!!
Håller tummarna för attt din häst snart skall må bra igen.
Många bra råd har kommit upp - att kolla sadel, massage, E.T mm
Jag vill bara tillägga en allmän sak. Om en häst får ont, i ryggen, blir oförklarligt halt mm. Granska din egen ridning. Många hästar får ont av vad vi tvingar dem att göra under oss. Var även själv måltavla för granskning. Och ha ett kritiskt granskande till vad många tränare anser är det "rätta sättet".
Detta var en allmän uppmaning. Menar inte att du som startade tråden ridit din häst sjuk.
Nej, självklart! Men faktiskt har också tänkt på detta med! Jag vet inte men ibland så känns det så att jag själv sitter snett, därför ska jag dessutom gå själv till en " läkare" och kolla mig!
Ibland känns det så att den högra stigbygeln är för lång så jag har gjort ett antal nya hål i den.
Plus att jag faktiskt har lagt märkr till i morse att jag sitter snett när jag kör bil, vrider gärna kroppen och "lutar" mig åt höger, på denna sida har ju pållen ont.
Så jag tror att det är flera faktorer som hänger ihop med min pålles ryggont.
Sadeln, jag själv, ont i bakknän , träningsverk av att han ska jobba riktig nu.
Förra ägaren red väldigt mycket med stångbett, westernridning, men troligtvis har min pålle aldrig lärt sig att bära upp sig på riktig.
Hans balans är inte den bästa, han är rätt så vinglig på banan, speciellt när staketet är borta och han ska gå på volt, då har han svårt att hålla spåret.
Men det är ngt som jag och min kopis har funderat på.
Eftersom vi tror inte att det bara är min ridning, då borde ju alla ridskolehästar har ont jämt. Det är säkert ngt som har gjort saken värre, men som sagt det är spekulationer.
Jag är så glad att ni peppar upp en, eftersom jag blev så ledsen och rädd när jag märkte att han har fått så fruktansvärd ont.
Tack till er bukefolk!!!!