Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Imorgon kommer jag och mina 2 fullblod att flytta till ett nytt stall vilket innebär att mina hästar kommer att utfodras med ett...
Svar
5
· Visningar
945
Foder & Strö Hej! Nu kollar vi för fullt efter en ny ponny till mig, och jag har en liten fråga Vi hade tänkt såhär Ca 6/7 på morgonen : kommer...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: LyckaCamilla
·
Foder & Strö Eftersom balarna från förstaskörden inte räckte till hela min vinterförbrukning fick jag ta 8 st sent skördade från andraskörd av bonden...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej, Jag har problem med fodret till mitt sto. Har en halvkass analys som ser ut såhär, i TS. TS halten ligger på 70 protein 65...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hösilage analys, är den bra? Torrsubstans 48% Smältbart råprotein 45 g/kg foder Omsättningsbar energi 5,5 Mj/kg foder Kvot på 8,2...
Svar
13
· Visningar
6 767
Senast: springsten
·
Foder & Strö Jag har nyligen fått hem hästarna till egna gården. Har alltid stått inackorderad förut så jag har väldigt liten erfarenhet av att...
Svar
19
· Visningar
3 706
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Jag har sökt runt lite men inte hittat någon tråd som jag tycker passar bra. Rätta mig om jag har fel :) Jag har ett fullblod på 19...
2
Svar
24
· Visningar
8 049
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 781
Senast: Natasja
·
E
Foder & Strö Hej. Jag har sökt runt så mycket jag kunnat och känner att det inte finns nån vettig tråd om tillskottsfoder. Jag tänkte att vi kunde...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 405
Foder & Strö Ni som har gamla hästar, vad räknar ni på för näringsbehov till era hästar? Finns det något särskilt att sikta på i MJ och smrp per dag...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Tycker det dammar ganska mycket om de nya höbalarna vi köpt nu, mest första lagret, sen är det bättre. Men fortfarande lite dammigt. Ena...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 995
Foder & Strö Vad för kompletteringsfoder kan man ge till ett fullblod (10 år) som är aningens underviktigt och ej igång? Jag vill helst undvika att...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: cutty
·
Foder & Strö Hej! Jag har letat som en galning efter en doseringsanvisning på Breathe Free örter från D&H men hittar inget... Råkade köpa en...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Tretjak
·
Foder & Strö Hur förvarar ni morötter i stallet under sommaren för att de ska hålla sig fräscha? Det här gäller morötter i påse från butiken, inte...
2
Svar
22
· Visningar
6 548
Senast: Pathmaker
·
Foder & Strö Jag höll på att sätta kaffet i halsen i morse när jag ringde på en annons med halm. Förra året betalade jag 200 kr för samma bal och i...
2
Svar
30
· Visningar
7 971
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hej mina allvetande internet-gurus! :) Jag har kört fast i uträkningen av min tjocke shetlandsponnys vikt. Använder mig av Christina...
Svar
12
· Visningar
5 552
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Är själv frälst i allt som har med foderlära att göra men är ändå lite tveksam ang min häst. Har varit konvalescent nu sedan november...
Svar
15
· Visningar
1 697
Senast: svea
·
Foder & Strö Det finns ju så många människor med idéer här på Buke så varför inte posta en tråd och få lite råd. Jag har en travare som är tanig av...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 338
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Vi har råttbajs i havren där jag hyr in min häst. I varje skopa/kilo hittar man en bajs eller två, så det är ganska mycket. Äckligt...
Svar
8
· Visningar
3 505
Senast: Liten
·
Foder & Strö Någon som har någon erfarenhet av St Hippolyt Glucogard? Träffade en försäljare på Eurohorse som påstår att det är SÅ bra till...
Svar
7
· Visningar
4 107
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka