Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som har skaffat småmaskiga nät att fodra grovfoder i: Hur har ni satt upp näten i hagen? Eller har ni dem i låda? på pall? annan...
2
Svar
31
· Visningar
10 568
Senast: doleron
·
Foder & Strö Hej! Jag är rätt ny som hästägare (har bara haft min häst i några månader) och har nu börjat fundera på fodret. Jag står med honom på...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö har tidigare haft grund till hästen och kompletterat dåliga värden på höet med lusern, men nu när hon inte går så många dagar i veckan...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har ett halvblodssto på ca 165cm.. Hon väger runt 500kg. Vi har hösilage i stallet och hon äter mellan 14-15 kg av det per dag...
Svar
13
· Visningar
1 189
S
Foder & Strö Hej alla, och jag kanske oroar mig i onoedan, men vill aenda kolla med er haer inne Om Ni Varit med om det? Om ni vet ifall det aer...
Svar
17
· Visningar
3 870
Foder & Strö Min häst hade en kraftigare släng av kolik i måndags, men läget verkar nu stabilt PEPPAR PEPPAR... Ska väll inte säga för mycket...
Svar
5
· Visningar
8 221
Foder & Strö Ni som fodrar med aspbarkspellets, hur mycket ger ni per dag? Till hur stor häst? I vilket syfte? Håller på att vänja in min nu (och...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: WestCott
·
Foder & Strö ZMA ingår i produkten vad är det ? Zink och magnesium av speciella källor för bättre naturligt testeron utsöndrande. Så här står det...
Svar
8
· Visningar
1 814
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Jag har en valack på 22 år som behöver lite extra protein under vintern. Mest för att han inte riktigt gillar det hösilage vi har, han...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 219
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Problem 1: Vi får tyvärr inte ha hönät i vårt stall, och det är inget vi tänker bråka om heller. Problem 2: Borra i väggar är inte...
Svar
1
· Visningar
1 634
Senast: Totola
·
Foder & Strö vilka för resp. nackdelar har dessa? pris? innehåll? vilket innehåll får vanlig betfor om man sköljer den? vilka märken...
2
Svar
23
· Visningar
10 954
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Jag har en kär vän som är något av en självutnämnd hästexpert, so far so good, vem är inte det då och då om vi ska vara ärliga. Hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 334
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Någon med samma problem? Jag börjar ge upp. Har en bonde som tar in en massa hö och hösilage varje år. Jag bokade upp...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Natasja
·
B
Foder & Strö Hej på er alla ägare till eksem häst . jag har en fråga om någon el några ger sina hästar fodret derma vital cubes det är...
2
Svar
24
· Visningar
6 030
Senast: Highcat
·
S
Foder & Strö Hej. Jag har en fundering som jag inte kan hitta nåt svar på. Jag hörde från en person, att om man ger hästen för mycket grovfoder går...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Susanna_
·
Foder & Strö Nu finns det kanske redan en tråd om soja eller att det står om det jag frågar om i en annan tråda men jag hittar inte svaret så jag...
2
Svar
23
· Visningar
5 622
Foder & Strö Ja, som rubriken säger. Är nyfiken på vad andras föl födda 2011 äter (vilket slags foder) och hur mycket? Bara grovfoder eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: misen
·
T
Foder & Strö Kan jag dra någon slutsats när han börjat gnaga på träinredningen i boxen, mineralbrist? Vitaminbrist?
2
Svar
32
· Visningar
9 929
Senast: fjordtokan
·
M
Foder & Strö Men hur mycket ska man ge Varje dag? Jag har för mig att det var 1msk, men jag kommer inte ihåg om det var /dag eller mål...
2
Svar
25
· Visningar
4 188
Senast: segersten
·
Foder & Strö Hejsan! Jag skulle vilja veta era tankar kring användande av så kallade slowfeeding nät till en svårgödda och kräsna hästar! Kan...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Fullblod89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka