Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar va ni ger era exemhästar? Jag har en islandshäst här hemma som tyvärr har exem... Det finns ju alla möjliga...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 706
Senast: MissKulla
·
Foder & Strö Det är så att jag funderar på att skaffa häst till sommarn men jag är så osäker på de här med foder. Hur vet jag hur mycket mat jag ska...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: lewellyn
·
C
Foder & Strö Jag har precis köpt flera rundbalar med ekologist ängshö till mina hästar men de vill inte äta det. Jag började ge det i fredag, men...
2
Svar
26
· Visningar
4 740
Senast: charleston
·
Foder & Strö Jag har sedan förra helgen nytt grovfoder till hästarna och fick hem svaret på analysen idag. När jag räknar på det så får jag till en...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Skulle bli glad om nån kan kika på analysen på detta hösilage och säga om det kan funka till två lättfödda tinkrar. Det är...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Finns det något foder som kan hjälpa en på traven att ge till en lat och bekväm häst, som egentligen har energi men lägger den på annat...
Svar
5
· Visningar
2 215
Senast: Pathmaker
·
M
Foder & Strö Hej! Jag ska börja ge min två-åriga unghäst hela linfrön för att förhindra dålig mage etc nu när han börjar få i sig lera, jord mm i...
Svar
10
· Visningar
1 583
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Denna vinter har varit ett långt, evigt pusslande med att försöka få tag på ett hö som håller någorlunda bra kvalité och värden, och jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 050
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Ja vad tro ni om detta? http://op.se/lanet/krokom/1.4003021-varldsunik-studie-pa-wangen-hastarna-far-leva-bara-pa-ho Jag har själv...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: aprilia
·
Foder & Strö Vi snuddat på ämnet i en del trådar men jag skulle gärna vilja ha förklarat hur ni ser på att dela upp kraftfodergivorna, hur viktigt...
Svar
6
· Visningar
1 261
Senast: Balahé
·
S
Foder & Strö Har nu fått problem som jag inte vet riktigt hur jag ska göra med. Det är så att min häst klarar inte av att äta torrhö över huvudtaget...
Svar
15
· Visningar
2 032
Senast: metspo
·
Foder & Strö Hur lång invänjingsperiod bör man ha när man övergår till hösilage? Har en hosthäst som inte kan äta hö. Nu har jag börjat med att väva...
Svar
12
· Visningar
7 046
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Hej! Tydligen, ska korn hjälpa till gammla hästar att gå upp i vikt. Men, hur mycket bör man ge? Min häst är 23 år, inte jättemager...
Svar
10
· Visningar
1 714
Senast: Långnos
·
Foder & Strö Har precis börjat ge min häst havre. Hur gör ni? Får era hästar havren på morgonen eller kvällen? Har det någon betydelse när på dygnet...
Svar
11
· Visningar
2 196
Senast: Långnos
·
A
Foder & Strö Vi funderar på att till hösten introducera slowfeeading näten till hästarna samt att gå över till hösilage. Pga förvaring men även för...
Svar
7
· Visningar
1 651
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Jag skulle behöval ite hjälp, var så länge sedan jag pysslade med foder, nu ska min häst iaf gå över till ett silage som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: anjescka
·
Foder & Strö 0,5 kg av Risentas nyponskal kostar i runda slängar 60 kr (120 kr kilot) att köpa i matvarubutiken, medan ett annat nypon som...
Svar
17
· Visningar
10 462
Senast: Soffan74
·
P
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblod på foder sen nyligen, han står som lösdrift häst vilket jag inte alls är van vid. Just nu fodras han en gång...
Svar
12
· Visningar
3 963
Senast: Habibi
·
Foder & Strö Hästen som jag är halvfodervärd på ska byta stall från uppstallad till lösdrift. Vet ju att ska man byta foder så ska detta ske...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: _Maria_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka