Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vår ponny svankar mer än tidigare, har fått ryggproblem, sadlarna sitter opassligt igen. Han har motionerats regelbundet hela vintern...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 160
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Är det någon positiv skillnad på svarthavre vad gäller stärkelse/socker kontra "vithavre"? Jag tycker att det inte borde vara det...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Haft svårt att hitta hästgodis i lagom storlek. Jag tränar mkt med godis så det kan gå åt ett antal bitar under ett pass och då ska d...
Svar
4
· Visningar
1 431
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Har tittat på tidigare trådar men inte riktigt hittat svar på min fråga så nu hoppas jag på att någon har ett bra tips till mig. Mitt...
2
Svar
28
· Visningar
3 381
Senast: Sam
·
Foder & Strö Finns det något jag kan ge min 2 åring för att få honom i bättre hull ? Man skäms nästan över hur han ser ut men vet inte vad jag kan...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: urkella
·
Foder & Strö Hej på er! Jag tänkte höra vad ni skulle säga om ett foder som har en kvot på 9,7 och en Ca/p kvot på 5,9? Jag vet att den höga...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Julienne
·
Foder & Strö Har en häst som i dessa tider är ganska svårfödd och inte riktigt musklar sej så pass som jag önskar. Han rids 5-6 dagar/vecka, och då...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min häst har haft problem med foderfickor som rensats med jämna mellanrum (3 gånger nu tror jag). Det har inte varit jätteallvarligt, ej...
Svar
1
· Visningar
1 762
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö (kanske hamnade denna tråden fel, flytta den gärna isåfall) Jag undrar om någon har erfarenhet av att lägga in grenar av bokträd i...
Svar
2
· Visningar
3 462
Senast: Loppan
·
A
Foder & Strö Finns det något bra foderstatsprogram att räkna ut foderstater i? Förr var det ju hippocampus och det var jättebra, men finns det...
Svar
9
· Visningar
2 975
Senast: YW1966
·
Foder & Strö Har ni hör talas om det? Jag fick en broschyr idag om det tillskottet när jag var och handlade foder till min häst. "Det här...
Svar
10
· Visningar
1 590
Foder & Strö Vill höra vad ni anser om detta, vill få fram både positiva & negativa upplevelser. Jag har ett gäng Nordsvenskar som är friska & sunda...
Svar
4
· Visningar
1 250
E
Foder & Strö Hej! Finns det ngn här inne osm använder sig av eller vet ngn som använder sig av Primero Total? Har bara hört gott om detta och...
Svar
9
· Visningar
6 610
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hallå, ganska länge sedan jag köpte lucern och funderar på en del :) Min bonde hade inte så många höbalar till mig att det kommer att...
Svar
9
· Visningar
3 029
Senast: Masse
·
Foder & Strö Om man ska ge ensilagemängd som motsvarar 3 kg torrt hö, hur många kg ensilage ungefär blir det? Ganska blött men inte det absolut...
Svar
8
· Visningar
2 336
Senast: Enya
·
Foder & Strö Efter mycket om och men har vi nu fått tag på halm till ridklubbens tjocka ponnyer. Tanken är att byta ut en del av det ganska...
Svar
6
· Visningar
4 048
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Min häst har problem med musklerna efter en skada för ca ett år sedan. Finns det något fodertillskott som skulle kunna vara till hjälp...
Svar
10
· Visningar
2 045
Senast: Sar
·
I
Foder & Strö Ni som under vintern har era hästar på begränsad fri tillgång/slowfeeding. Hur kommer ni göra i sommar? Jag vet att pålle lägger på sig...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hur vet man att hästen behöver extra salt i fodret, att den helt enkelt inte får i sig tillräckligt av saltstenen? Mitt sto svettas...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 379
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Hej! Min häst ska flytta in i ett stall där det finna rätt mycket gammalt gräs i hagarna (+lite nytt som börjar titta upp). Jag...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka