Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har varit Väldigt bortskämd med superhö (nästan lite väl bra) men nya höt som jag skall börja ge tämligen snart ser ut som följande...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Jag ska byta från 0.4 kg krafft rider och ca 0.15 kg betfor till bara mineraler 0.1kg, nån dl betfor att blanda ut det med och 1kg...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Gneggrocky
·
Svar
20
· Visningar
4 048
Senast: YW1966
·
T
Foder & Strö Jag undrar hur en bra foderstat för en äldre vbl valack kan se ut. Han går just nu ute i hagen och "skrotar" men ska snart börja...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Tinglie
·
Foder & Strö Protein: 47g/kg Energi: 8.0mj Kalium: 2.5g/kg Fosfor: 1.3g/kg
Svar
2
· Visningar
643
Senast: cress
·
Foder & Strö Hej! Måste energi/protein kvoten vara rätt om jag ger ett överskott av både energi och protein? Har letat lite i forumet men inte...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Yayis
·
Foder & Strö Kort dum fråga när hjärnan står stilla - sitter den mesta näringen i ett grovfoder i strået eller bladet? Eller är det ingen betydande...
Svar
7
· Visningar
726
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Brukar era hästar följa tabellerna vid foderstatsuträkning? Mitt sto behöver ligga en bra bit över för att hålla fint hull, och när...
2
Svar
20
· Visningar
1 951
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Två timmar innan ska man ju inte... Läste i Kra**ts foderhäfte att hästen presterar som sämst om man fodrar 3-5 timmar innan...
Svar
19
· Visningar
3 836
Senast: axel
·
K
Foder & Strö Hej "min" leverantör har slut på hösilaget med lågt näringsvärde och erbjuder mig nu det med högre värde istället, Mina har fri tillgång...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Majskolven
·
A
Foder & Strö Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Har alltid räknat i Hippocampus förut, men nu är det tydligen borta =/ På min ridskola fodrar de med...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Sedan november 2011 har vi fodrat våra hästar med horsehage. Dels pga av att vi inte har varken förvaringsplats eller möjlighet att...
Svar
2
· Visningar
1 044
Foder & Strö Jag har ett väldigt het sto som jag hade velat få lite fodertips till, vet att det finns många som är väldigt duktiga på foder här och...
Svar
13
· Visningar
7 388
Senast: Emsan
·
Foder & Strö Jag har en fräsch 26 årig b-ponny som just nu får Eggersmanns senior musli som han inte gillar så speciellt mycket, så vad ger ni era...
Svar
0
· Visningar
599
Q
Foder & Strö Jag undrar lite ang. lusern och majsolja att ge till häst för ökad vikt (hull). Mitt varmblod är 26 år nu och har idag FRI tillgång...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: johanssk
·
G
Foder & Strö Jag har varit på jakt efter hö nu en tid, men hittade hösilage i minirundbal som jag undrar om foderkunniga kunde kommentera huruvida...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 494
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha era åsikter om att ge hästar ensilage? Fördelar och nackdelar. Meningen är att de ska ha fri tillgång till ensilage...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: skuggan_
·
Foder & Strö Ska byta kraftfoder på min pålle då vi ska flytta och det kommer bli för dyrt med fodret vi använder oss av i dagsläget + att det inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 035
Foder & Strö Jag har en 5-åring som lätt tappar hullet den här tiden på året (var lika förra året) och skulle vilja "göda" upp honom lite.. Har ni...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Hej. Jag undrar vad ni tycker om GMO i foder? Ska ha en debatt i skolan om det, och skulle vara jättetacksam för svar, och ni får...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka