Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 983
Senast: DrT
·
Utrustning Har en relativt ny häst och hade för några veckor sedan ut en herre för att kontrollera sadeln. Har haft mina aningar om att den varit...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Ace
·
Utrustning Ute efter 1/1.5 hästars och har tittat på Cheval gold one Ifor williams 403 Fabriksny för begagnad verkar omöjligt att hitta Nån som har...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: caradan
·
Utrustning Vad ÄR det för glajjor som Lisen och Charlotte har i Ryttareliten? Båda är snygga, på dom i alla fall :o Har googlat och hittat ett...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: KBM
·
Utrustning Nu har många börjat fälla för fullt och med det kommer skav lite här och där. Jag letar efter en sadelgjordstunnel men hittar bara...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Ace
·
Utrustning Hästen har gått ner i vikt och jag behöver en padd som fyller ut mer. Just nu har jag en Mattes fårskinnspad och jag behöver någonting...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: fejko
·
Utrustning Hejsan! Vår häst har i går diagnosticerats med en lätt gaffelbandsskada och ska gå i en liten hage i 2-3 månader åtminstone. Vi vill ju...
Svar
9
· Visningar
3 432
Senast: Efwa
·
Utrustning hej alla! Har ni något bra tips på produkt som kan skina upp ett gammalt klinkerspannband? Har hört om sånt som man använder för att...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Pudlan
·
Utrustning vad rider ni med för boots? Rider alltid med boots skulle vilja ha ett par hållbara, lättvättade..
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har precis fått raka hela min häst pga regnskållor. Köpte i samband med detta ett bucas smartex extra täcke á 300g. Dels för att det...
Svar
7
· Visningar
1 410
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av deras täcken? Märker ni någon skillnad på hästarna? Vilken modell har ni och hur är passformen? Är de...
2
Svar
21
· Visningar
4 718
Senast: Buck
·
Utrustning Nästan alla mina täcken läcker som såll, kunde lika gärna haft innetäcken ute. Har givetvis försökt impregnera dem men det funkar...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 681
Senast: pews1972
·
Utrustning Yes, ännu en bettråd. Min lilla häst är knepig i munnen, har varit lite brötig sen han kom. Är grön och outbildad, underhalsen från...
2
Svar
30
· Visningar
2 366
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag köpte en ny (dyr) ridhjälm för ett tag sedan. Provade såklart noga innan köp och den satt jättebra. Har dock insett att mitt huvud...
Svar
10
· Visningar
2 062
Senast: Efwa
·
Utrustning Lindar ni era hästars ben vid något tillfälle? Isåfall, när? Hur? Och varför? Det finns ju en hel uppsjö av olika paddar och lindor för...
2
Svar
38
· Visningar
3 477
Utrustning Min ponny gillar inte träns som går över tänderna, som aachenträns. Vi har försökt med många olika träns från olika anatomiska märken...
Svar
16
· Visningar
2 013
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Jag har kommit fram till att jag behöver köpa ett släp med frontutlastning, drömmen hade varit ett ume b50, men för att vara realistisk...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 474
Senast: Mearas
·
Utrustning Enligt en artikel på en annan hästsida står det att 750 ekipage från 3 olika klasser/inriktningar från 3 olika länder där en stor andel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 491
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas! Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga...
2
Svar
32
· Visningar
3 755
Senast: Emor
·
Utrustning Hej! Jag ska provrida två sadlar imorgon och funderar lite på om någon av er kanske har någon erfarenhet av dessa två? Min häst...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka