Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Ska eventuellt köpa min första häst om några månader så har börjat kollat på utrustning osv. Har lite funderingar på vilka skydd...
2
Svar
25
· Visningar
2 103
Senast: Spring17
·
Utrustning Måste nu (efter att ha ramlat av ett par gånger för mycket) köpa en ny ridhjälm, men jag kan verkligen inte bestämma mig! Rider just nu...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 878
Senast: lisa27
·
Utrustning Jag har varit och tittat på ett Chevalsläp och ett Böckmann släp och tänker köpa ett av dom. Min känsla är att Böckmann är robustare och...
Svar
11
· Visningar
4 422
Senast: Långnos
·
Utrustning Vilken B- kortslastbil upplever ni som rymligast både i takhöjd/bredd/längd? Alternativt ni som kör diagonallastad Fautras Oblic, får...
Svar
7
· Visningar
1 779
·
Utrustning Funderar på att införskaffa ett kimblewick till min starka häst. Vad är era åsikter om bettet?
Svar
12
· Visningar
1 543
Utrustning Jag och hästen hade lite olika åsikt igår om dagens övningar och hon slet sig precis när jag lagt på sadeln och dragit gjorden till...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: caballus
·
Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 656
·
Utrustning De flesta sadlar har ett litet skydd som hänger ner för att skydda sadelkåpan från spännet på sadelgjorden, vad heter det? Finns de att...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: Elo
·
Svar
0
· Visningar
446
Utrustning Ramlade av ensam i skogen före jul (på årets mörkaste dag dessutom). Det går på ett ögonblick och så ligger man i backen. Tyckte jag...
Svar
17
· Visningar
4 445
Senast: AnnR
·
Utrustning Har vi någon här med bra koll på Jaguars hoppsadlar? Är bommen lika svängd som i dressyrmodellerna? Hur pass rymliga är de i säte och...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Daisy
·
Utrustning Hej! Funderar på en Fautras Provan med AidSystem, men är osäker eftersom vi kör en del ston med föl där vi brukar ta bort...
Svar
11
· Visningar
1 826
Utrustning Jag behöver uppdatera min garderob men jag hittar inget vettigt. Alla islandsridbyxor jag hittar är helskodda, svindyra, stora i midjan...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har köpt ett par sviktande westernstigbyglar, men känner mig osäker då jag är van att rida med 'stängda' stigbyglar. Föredrar att rida i...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: svea
·
Utrustning Ny häst och nya sadelproblem :angel: Har haft honom i snart ett år och han har fått använda den andres sadlar, vilket funkar okej men...
Svar
5
· Visningar
3 099
Utrustning Jag har hittat en sadel på annons, som utifrån bilderna ser ut att vara tillräckligt vid för mitt matsalsbord till ponny...
Svar
8
· Visningar
3 568
Senast: ameo
·
Utrustning Jag har precis köpt ett nytt träns, men vilket letande! Senast jag köpte ett var för kanske tre år sedan, gången innan tre år innan det...
2
Svar
20
· Visningar
1 686
Senast: supersonic
·
Utrustning Hej jag har en lite undrig bara. Hur byter man koppejärn på en sadel. Har nämligen köpt en ny sadel men vet inte hur man byter...
Svar
3
· Visningar
6 500
Senast: Lella
·
Utrustning Hej på er! Har ni något tips på körbett/bett till en häst med strulig mun? Det som har provats/Används nu är liverpoolbett samt...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: FailGirl
·
Utrustning Min syster har precis köpt sin första egna häst som hon ska träna själv. Tänkte ge henne ett täcke med hästens namn, som hon kan slänga...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka