Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Det går åt mycket syre när Knubbe åker släp, har funderat på detta om att byta till ett med bättre ventilation. Nån som vet vilket...
2
Svar
33
· Visningar
7 320
Senast: Snurre
·
Utrustning Imorgon slår portarna upp till Eurohorse 2017! Alltid roligt med en tråd där buke-folket kan stoltsera med sina nya inköp :D
Svar
16
· Visningar
1 440
Senast: FadeAway
·
Utrustning Igår hade jag en köpare här som provade ett par helt nya stövlar som jag ska sälja då jag gått ner i vikt. Jag mötte henne i dörren och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 356
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag ska tävla dressyr om ca 1 vecka och har inga ridstövlar. Jag rider i jodhpurs till vardags. Är det lönt att nu köpa ett par stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Lingon
·
Utrustning Hej! Letar sadel till hästen, arab som för tillfället är omusklad. Funderar på om en prestige paris skulle kunna passa? Ska ta ut...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Dragontail
·
Utrustning Hej! Jag har funderat på en sak, jag har en sadel som är 17,5, har några schabrak och alla är i Full, men vissa av dom är kortare i...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Seabaz
·
Utrustning Tycker det är så fult med aachen utan snokremmen pga fästet som sticker ut, men hittar inga fina engelska nosgrimmor. Letade på...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har fått låna en pulsmätare som ska användas på människor. Går den att använda på häst också? Jag behöver inte rida med den på men...
Svar
13
· Visningar
5 298
Utrustning Rider idag min häst på ett tredelat sötmalmsbett. Han går bra på detta men tänker att jag skulle köpa ett bett till att variera mellan...
Svar
3
· Visningar
1 904
Utrustning Vad har ni för erfarenheter utav tränset? Har hört både bra och dåliga grejor, nyfiken eftersom nackstycket är såpass annorlunda.
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Klaralg03
·
Utrustning Jag förstår att det bästa är att prova ut men vi har bara hööks i närheten och de har inte några i denna storlek. Hur gör man då? Åker...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Scata
·
Utrustning Någon här som brukar ha en yllefilt närmast hästen? under t.ex. ett stalltäcke? Hur får ni filten att ligga still? Jag lägger på den...
Svar
19
· Visningar
3 211
Senast: Magnum
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder? Har en Borstiq svansborste, den är jättebra MEN: jag gillar att tvätta borstarna då och då (2 ggr/år iaf), men...
Svar
11
· Visningar
1 414
Senast: cili
·
Utrustning Jag letar med ljus och lykta ny sadel till min häst och har blivit rekommenderad en Prestige D1K. Jag undrar vad skillnaden är mellan...
Svar
7
· Visningar
5 320
Senast: lillamaja
·
Utrustning Medryttarhästen drog sönder sin nosgrimma idag och jag vill så klart ersätta den. Haken är att jag inte hittar någon likadan varken i...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: Magiana
·
Utrustning Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :) Min kille blir mer mörk fux när...
Svar
19
· Visningar
7 522
Senast: Nepenthe
·
Utrustning hej allihopa! Jag har en liten fråga, som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med :up: Min dotters sadel är sliten på kanten bak, på...
Svar
9
· Visningar
1 838
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 398
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag har en wintec sadel stoppad med chair systemet alltså luft. Den ligger lite i bakvikt och rör sig lite i galoppen...(har inte råd...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025