Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning :D:DHej! Jag rider inte själv på Hackamore men har ändå funderingar på att testa. Är dock inte särskilt utbildad kring Hackamore, vilket...
Svar
6
· Visningar
2 622
Senast: Ridinglady
·
Utrustning hej, min ponny är 3 år, han har strl ponny i grimma men shettis i träns, 10,5 i bett. Tror ni han kan ha strl ponny i hackamore? Random...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: hetluft
·
Utrustning På 90-talet var det ju väldigt inne med klubbkläder, oformliga t-shirtar och pösiga collegetröjor var ju värsta grejen :p men hur ser...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: aleksis
·
Utrustning Satt och funderade lite på det här med bett till Herr Häst i olika situationer. Han är ju ganska "tung" i kroppen, och lite av...
2
Svar
24
· Visningar
2 130
Utrustning Var hittar man det? Jag har en ikea kartong som jag tänkte använda, men det finns inte en chans att det funkar, varken på längden eller...
Svar
11
· Visningar
1 974
Senast: caballus
·
Utrustning Min ponny har fått skav längs med båda sidorna av ryggraden då jag rider. Den hamnar lite i bakvikt när jag rider trots att den är lite...
Svar
12
· Visningar
2 135
Senast: caballus
·
Utrustning Nu behöver jag hjälp av den allvetande Bukeförsamlingen. För många år sedan hade jag ett träns som såg ut som Dyons anatomic träns. Det...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Marty
·
Utrustning Har någon tips på damasker/strykkappor till framben som är hyggligt hållbara och inte blir så varma? Har idag den här typen...
2
Svar
21
· Visningar
4 326
Senast: trofé
·
Utrustning Enligt vad jag har förstått så är alla Childeric-sadlar olika, men vad kan man generellt säga om modellen DI? Rak, svängd, lång, kort...
Svar
8
· Visningar
6 580
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag köpte en sadel i april förra året som visat sig vara sned vilket gjort att min stackars häst fått ont i ryggen. Det är bossorna som...
Svar
19
· Visningar
1 937
Senast: ameo
·
Utrustning Jag söker efter ridbyxor som är mjuka och stretchiga, och har lite tjockare tyg, "fodrade" funkar bra, men det är viktigt att de...
Svar
10
· Visningar
1 090
Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
1 052
Utrustning Såg en annan diskussion här om ett gammalt träns någon hade köpt, och då blev jag påmind om detta gamla huvudlag vår professor tog med...
Svar
3
· Visningar
1 120
Utrustning Jag ska beställa ett mias schabrak. Jag har aldrig sett dem live och jag ska beställa ett tävlingsschabrak till en ridskolehäst så jag...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej! Snön kom väldigt hastigt o jag har inga Snösulor att ha på min häst... Jag undrar om det skulle gå att göra egna Snösulor, av...
Svar
0
· Visningar
933
Utrustning Jag är på jakt efter en ny säkerhetsväst och eftersom jag bara rider en gång i veckan för mitt välbefinnandes skull, så är mitt enda...
Svar
19
· Visningar
2 384
Senast: Pineapple
·
Utrustning Hej! Ska ha ut sadelkollare nästa vecka till denna häst, hon vill stt jag ska låna hem några sadlar som kan passa. Har ni tips på...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag har en liten ponny som skulle behövt en ny grimma, problemet är dock att hon har storlek shettis i grimmor. Det hade inte behövt...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Hej jag är inte så himla duktig med det här med sadlar, så jag vänder mig till er! Jag har en halvfoderhäst som jag tror att sadeln inte...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025