Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag letar efter ett bett som skulle kunna fungera för min kille i hoppningen och skulle gärna höra vad andra har för erfarenheter...
Svar
7
· Visningar
8 543
Senast: banani
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en begagnad Kieffer Norbert Koof till mina hästar som nu delar på en äldre Kieffer Garmisch som ligger fint. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Hej Jag undrar lite över detta med sadelgjords förlängare om det är bra eller dåligt, den hästen jag rider måste jsg ha förlängare på...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Buck
·
Utrustning Vilka ryttare passar i albion-hoppsadlarna? Hur skulle ni beskriva albionsadlarnas säte tex? smal eller bred midja? flata eller djupa...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: lomuxx
·
Utrustning Ja kort sagt någon som kommit på någon piffig förvaring av många bett ? Har hittills haft mina hängande under en hylla på ett stort...
2
Svar
26
· Visningar
5 079
Utrustning hur ser det ut på söndagen, är det väldigt utplockat eller vågar man åka?
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Pudlan
·
Utrustning Jag har en hingst som jag håller på att rida in/utbilda och han verkar ha väldigt känsliga nerver. Då menar jag inte att han är nervös...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: höstmåne
·
Utrustning Jag letar efter bett till min häst, som jag haft svårt att över huvud taget hitta något han trivs med. Jag har just nu ett 10 mm tjockt...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: caballus
·
Utrustning Hej på er! Har sett några trådar kring "snaffle-bett"/"snaffle-effekt". Är det någon här inne som kan förklara vad det är? Hittar...
Svar
2
· Visningar
3 281
Senast: Maiisan
·
Utrustning letat men hittar gamla svar, och vill nu helt enkelt få nya svar. är det lika bra som de låter?
2 3
Svar
42
· Visningar
10 764
Senast: lil-sis
·
Utrustning Finns så många namn så jag blir knäpp! Vad är skillnaden på dessa två: http://www.horsemeup.se/prestige-trapezium-pad...
Svar
6
· Visningar
3 065
Utrustning Hästen har trampat av sig en sko och pga bortrest ord. hovslagare och väldigt uppbpkad reserv får vi vänta en vecka. Funkar det med en...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: mily
·
Utrustning Vem tillverkar/säljer tjocka ylletäcken? Inte pappers tunt utan ett tjockare. Någon som vet? Eller hur många gram är ett tjockt...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Måste köpa nya täcken till ponnyn som plötsligt växt ur sina. Tyvärr har han Amigo täcken och deras pony storlekar är helt tokiga så jag...
Svar
8
· Visningar
1 617
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Har tänkt köpa (ännu ett :angel:) fleecetäcke. Denna gången ett som känns lite lyxigare, som är tänkt som typ tränings och tävlingstäcke...
Svar
13
· Visningar
1 292
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Trots att den här vintern känns oändlig är det faktiskt snart dags för pälsfällning! Jag har mycket mer päls på min häst i år än...
2
Svar
23
· Visningar
2 715
Senast: lady_vip
·
Utrustning Min nya häst kommer nästa vecka och jag måste hitta en sadel till henne. Hon är en liten Islandshäst, 130 cm i mankhöjd, överbyggd med...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag har en Montsegur sadel (för bred kort rygg, kallblod eller islandshäst) som jag vill sälja, men jag drar mig för att annonsera ut...
Svar
7
· Visningar
1 540
Senast: Aleel
·
Utrustning Hej. Någon som vet om det finns hästlastbil med step up istället för ramp? Fautras-släp har jag redan, så det behöver ni inte nämna ;)...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: spinxx
·
Utrustning Köpte ett par begagnade senskydd häromdagen. Blev dock lite osäker på storleken när jag provade dem... Det är med såna spännen man...
Svar
7
· Visningar
3 328
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025