Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har nu en Santa Cruz Malmö Dressage (17,5 tum, M), men nu börjar den bli sliten och jag provade igår en Amerigo CC (18 tum, +0,5 L)...
Svar
12
· Visningar
2 782
Senast: Maoam
·
Utrustning Hur gräsligt tycker ni att det är? Om sadeln är svart och allt annat (sadelgjord, träns, skydd) är brunt :crazy: Stövlar och hjälm är...
2
Svar
27
· Visningar
2 477
Utrustning När jag var ung använde man yllelindor för stallbandage på hästbenen. Idag är det nästan uteslutande fleecelindor. Men jag undrar -...
Svar
16
· Visningar
1 467
Senast: Buck
·
Utrustning Har en constanta2, vart kan man hitta skär som passar denna maskinen? Verkar ju inte finnas? el passar skären som finns till constanta 3...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Malin_89
·
Utrustning Står inget på det två år gamla kvittot. Och jag har ingen annan jämföra med.
Svar
7
· Visningar
3 390
Senast: Equilina
·
Utrustning Idag köpte jag en ny hjälm, en Charles Owen Wellington Professional. Jag har på min tidigare hjälm dragit storlek 57 ( en 10 år gammal...
Svar
6
· Visningar
4 069
Senast: aleksis
·
Utrustning Har köpt en Gold Medal Hoppsadel.vill veta mer om sadel/märker/modellen. Står inget på den.. 17,5 tum/W/M Hur hade ni utläst storleken...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: stallhh
·
Utrustning Jag ska börja tävla utanför klubben på ridskole häst nu till våren. Bland annat bohuscupen dressyr. Men jag ska även försöka komma ut på...
Svar
2
· Visningar
826
Utrustning Tidigt ute, jag vet! ;) I en av mina hagar som ligger ner mot sjön har et en tendens att bli extremt mycket blinningar och bromsar...
Svar
7
· Visningar
1 243
Senast: Egonson_
·
Utrustning Någon som har eller kan mäta avståndet mellan bommarna i en thule Royal? Ej XT-modellen.
Svar
3
· Visningar
933
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Har haft en sadelutprovare ute för att hitta en sadel till min häst, men när jag ridit efter tillpassningen så visar hästen irritation...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: Toxid
·
Utrustning har en äldre stübben tristan som jag älskar men jag skulle ev behöva byta. inget akut men skulle behöva lite tips på vad jag kan kolla...
Svar
0
· Visningar
437
Utrustning Min känsliga herre har en tendens att tugga på betten. Varvar med bettlöst (micklem) men behöver även kunna rida med bett då och då...
Svar
13
· Visningar
3 135
Senast: Ray
·
Utrustning Jag är trött på att öppna tyglarna hela tiden och skulle vilja ha en martingal med någon slags karbinhake istället för hela ringar, så...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: Nevermind
·
Utrustning Tänkte köpa ett stalltäcke till min häst som visat sig vara väldigt kall i stallet. Nu har han fleecetäcke och det räcker gott och väl...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Buck
·
Utrustning Är det någon som vet om Bucas har något fodrat halstäcke(ute). De jag hittar är alla 0g. Eller finns det något annat märke som har...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Om jag köper en ny sadel från återförsäljare och sadeln sedan inte ligger bra trots tidigare utprovning, vad har man för rättigheter...
2
Svar
24
· Visningar
3 602
Senast: Centaur
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av Santa Cruz sadlarna? Har bokat tid med utprovare av dessa sadlar på måndag, men vill gärna veta hur ni...
2 3
Svar
50
· Visningar
32 443
Senast: corzette
·
Utrustning Skall byta släp och är inne på en Thule Royal. Har hittat en Royal från 2011 i fint skick men hittar också en del Royal XT 's och undrar...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: spinxx
·
Utrustning Jag skulle vilja få tips om vilja sadlar som skulle kunna passa en nordsvensk i typen. Både hopp och dressyr sadel. Rak platt rygg med...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Toxid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025