Så du menar att om sadeln är utprovad och sedan inte passar hästen direkt när den anländer ny så är det mitt fel? Hästen har inte ändrat sig på så kort tid, är ingen unghäst utan har tränats likadant.
Nu funkar det ju som tur är inte så som du tycker att det borde funka och åf ville skicka in sadeln för ändring, men det hjälper inte mig eftersom jag behöver en sadel under tiden så jag löste det själv på ett annat sätt. Men tack för ett mycket hjälpande och trevligt svar.
Hur som helst är det inget så kallat produktfel. Det är eventuellt fel vid mätningen.
Jag förmodlar att mätningen är en tjänst och det är den du borde reklamera. Jag är lite osäker på hur det fungerar med tjänst utprovning och produkt.
När man skall genomföra en reklamation är det viktigt att man
1) är något påläst på gällande lag.
2) är kristallklar i sin anmälan vad som är fel. Inget tyckande. Utan hårda fakta.
3) att man styrker sin reklamation med trasiga bilder som påvisar felet.
4) är ärlig.
5) köpebevis, kvitto.
Ang på 1) så är jag som jag skriv osäker på vad som gäller. Gäller konsumenttjänstlagen eller konsumentlagen.
Följer man ovan punkter brukar företagen snart kunna reda ut ansvarsfrågan. De flesta snubblar på punk 2, 3 och 4.
Det är helt omöjligt att två sadlar är stoppade exakt lika, så att prova en sadel för att sedan få en annan sadel i samma modell och storlek levererad är ett risktagande.
Lycka till