Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag använder nästan enbart gummiboots på mina hästar, men har blivit sugen på att köpa några andra. Det finns många fina och roliga, som...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Snurre
·
Utrustning Jag har fått provat två sadlar från Edinburgh, som helt skiljer sig från varandra. Jag undrar varför det är sån skillnad på dom...
Svar
2
· Visningar
2 819
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Hittade ingen ny Sadellistan-tråd, bara nr 2 som är låst, och har sökt, och sökt, och sökt, utan att finna. ;) Jag har en...
Svar
4
· Visningar
1 140
Utrustning hej! Då jag letar efter en transport att köpa (både begagnade och splitternya) och de finns hur många märken somhelst så tänkte jag höra...
Svar
18
· Visningar
1 889
Senast: Pudlan
·
Utrustning Jag skulle vilja ha lite tips på bett att testa på min ena stjärna. Han är riden i princip enbart på kandar eller tränsbett + graman och...
Svar
19
· Visningar
1 424
Utrustning jag undrar ifall någon vet om man får tävla dressyr med sprenger novocontact?
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Deniisen
·
Utrustning Någon som har denna/har testat som vet ungefär vad den passar för rygg? Tänker på island a-line. Funderar på att köpa en. Han har bland...
Svar
0
· Visningar
970
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen...
2
Svar
20
· Visningar
3 294
Senast: super
·
Utrustning Vad skulle ni gissa på att en ordinär shetlandsponny har i storlek på sadelgjord? Sadeln är en "riktig" ponnysadel (alltså inte den där...
Svar
3
· Visningar
1 676
Senast: Buck
·
Utrustning Hej Jag har ett problem, och undrar om det är fler här som har detta problem som jag har. Jo till mitt problem, jag rider en häst åt...
Svar
14
· Visningar
1 280
Utrustning Har någon här några bilder på en sadel (med ryttare i) som är för liten för ryttaren? Nu menar jag inte rumpstorleken, utan lårbenets...
Svar
9
· Visningar
3 088
Senast: Centaur
·
Utrustning Skulle någon kunna lägga upp lite bilder på en hästs rygg som vekrligen PASSAR i en Lippo Marcello? Gärna när den är XW (om man får...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Lipperta
·
Utrustning Har en halvblodshäst av den morderna typen ordentlig manke, mycket bog kort anläggningsyta rak rygg . Han är konvalicent just nu problem...
Svar
7
· Visningar
1 312
Utrustning Kan ni tipsa om kavaj och ridbyxor (helst helskodda) som passar lite rund och kort person?
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Houdinie
·
Utrustning En av mina hästar är en het och lite prillig typ. Jag skulle därför vilja se vad han tycker om att ridas på någon form av hackamore. Ett...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: spinxx
·
Utrustning Någon som har varit med om samma som mig? Min Elegance är 9 år och både bommen och järnet var trasigt. Den är nu bytt men jag undrar om...
Svar
4
· Visningar
1 607
Utrustning Hej! Har nu gett mig ut i sadelhavet och behöver lite tips! Jag har en 4 åring som för tillfället är lite överbygg, omusklad och...
Svar
0
· Visningar
846
Senast: Idaa
·
Utrustning Ska mäta min 8-åriga ponny och har aldrig tänkt på om han är chippad eller ej. Står ett nummer vid "transponderkod", är det chipnumret?
Svar
6
· Visningar
7 043
Utrustning Nu har vi jobbat oss igenom lite fler sadlar och fler funderingar har uppstått. När förra wintec 500 var poppis fick jag intrycket av...
Svar
2
· Visningar
861
Utrustning Någon som prövat Weatherbeeta´s täcken? Hur är de i passform/storlek mm?
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: fred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025