Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hejsan! Jag söker efter tips och råd :) Jag har funderat att köpa Barefoot Nevada eller Arizona till min lilla d-ponny så småningom...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Maandiiie
·
Utrustning Har börjat inse att jag behöver en ny sadelgjord till min dressyrsadel då den lätt åker bak. Sadeln är utprovad av duktig...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har köpt en hoppsadel och måste införskaffa nya stigbyglar. Till dressyrsadeln har jag Sprenger Bow Balance som jag är jättenöjd med...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: ylvalill
·
Utrustning Fille är mycket förtjust i sin silence-luva från Eskadron men öronen är lite för smala så när det blåser kraftig blåser den lätt av. Han...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Utrustning Snabb fråga. Om jag ska köpa en hoppgjord med fårskinnsfoder, ska jag köpa samma storlek som vanligt eller en längre (om fårskinnet...
Svar
1
· Visningar
557
Senast: FiaM
·
Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 922
Senast: Amaryllis
·
Utrustning Som rubriken lyder, hur är storleken i huvorna från Equiline? Tänker framför allt på den där modellen som dämpar ljud/har vadderade öron...
Svar
7
· Visningar
2 281
Senast: Equilina
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon här fått sin semiullstoppade sadel justerad/omstoppad? Hur mycket går egentligen att påverka? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Liten
·
R
Utrustning Jag har en stor häst på ca 173cm som har anlag för cellskräck och helst åker lastbil om han får välja :p Tyvärr tillåter inte min...
Svar
10
· Visningar
1 598
Senast: Buck
·
Utrustning En av ponnyerna jag rider har skydd från professionals choice, och jag älskar dem! Nu börjar jag känna av ett behov att ha något...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: aleksis
·
Utrustning Jag hade, för många år sedan, en Mountain Horse-vinterjacka om gick ner över rumpan, hade sprund bak och dragsko i midjan. En jätteskön...
2
Svar
29
· Visningar
5 215
Senast: ameo
·
Utrustning Jag är en sån där jobbig och petig person som smörjer min utrustning efter varje gång jag använt den. Har under flera år använt samma...
2
Svar
25
· Visningar
2 598
Senast: Piaff
·
Utrustning Då jag är less på att mina ridbyxor är en påse baki rumpan ( helskodda) så önskade jag mig ett par i julklapp som ser ut som jeans...
Svar
10
· Visningar
1 269
Senast: Lager
·
Utrustning Hej! Letar efter ett pullarträns till min ponny och undrar om någon vet något bra? Ganska billiga helst. Även om ni har tips på fina &...
Svar
3
· Visningar
534
Utrustning Är ute efter en ny (bra!) hjälm och har funderat på mips-hjälmen. Verkar ju vara så himla smart det där. Men hur är den att ha på sig...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: lil-sis
·
Utrustning Har fått ett set med benskydd. Under de 2 ton lera som för närvarande sitter på (ja, jag ska tvätta de! :p) är de svarta med svart/vita...
Svar
3
· Visningar
949
Utrustning Funderar på ett par chaps i soft-shell, då jag först fick för mig att de var billigare än vanliga i läder. Blev lite paff när jag såg...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Sibylla
·
Utrustning Ar ute efter en sakerhetsvast igen for forsta gangen pa mycket lange och kanner mig allmant vilsen. Vasten kommer inte att anvandas sa...
Svar
7
· Visningar
1 058
Utrustning Hej! Jag har en häst som har fått skav på manken av sitt täcke. Någon tipsade om ett täcke som har som en padd i så det lyfter upp...
Svar
8
· Visningar
1 242
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Fanns det inte en hiss eller diss tråd förut? Jaja, jag startar en nu iallafall :) Kask hjälm. (Den till höger har en större skärm...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18