Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Något har hänt med mitt elaggregat. Har inte använt det på ett par månader. Det har som vanligt förvarats ute, men med skydd för regn...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Pudlan
·
Utrustning Kravspec: Sittpunkten långt fram Plats för manke både höjd- och sidledes (ingen jättehög manke, normal halvblodsmanke) Passa en relativt...
Svar
13
· Visningar
3 920
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har tips på sadel till nordsvensk? Gärna allround eller hopp Hästen är ganska bred och har något svängd rygg
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Barrel
·
Utrustning Jag har fram tills nu haft turen att ha ambulerande veterinär med omfattande utrustning i min närhet men detta förändrades då vi bytte...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: spinxx
·
Utrustning När jag klippte hästen senast lyckades jag tappa bort en del till min klippmaskin (den där metallkuben som sitter under skären). Kan...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: Kallebus
·
Utrustning Hej, har undrat lite över olika märken och modeller som man får tävla med på ponnys och unghästar. Bakbenskydden får ju inte ha...
Svar
9
· Visningar
3 814
Senast: Malin_89
·
Utrustning En snabb fråga som jag skulle behöva ha svar på omgående, kan man byta koppjärn på alla hubertussadlar? (Dressyrsadel) :)
Svar
5
· Visningar
786
Senast: lil-sis
·
Utrustning Finns det något annat än wintec wide i nämnda bomvidder? Jag lade på 3xw koppjärn på treåringens rygg idag och behöver nog gå upp en...
2
Svar
22
· Visningar
2 717
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Någon som har provat dem? Ser ut att vara lika BoT s dressyrskydd. Vill ha ett par heltäckande skydd som tål att hästen stryker sig.
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Loons
·
Utrustning Förr använde jag elitbrodd. De höll ofta hela vintersäsongen. Nu vill jag sen några år ha lägre brodd. De är tydligen gjorda av socker...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 309
Senast: caballus
·
Utrustning Går det att måttbeställa stövlar utan att det kostar skjortan? Verkar vara hopplöst att hitta bra stövlar till små fötter, korta ben och...
2
Svar
20
· Visningar
2 630
Senast: Pancakes
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering som har grott ett tag. Jag har en utprovad sadel som allt jämnt verkar ligga superbra på hästen och som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 792
Senast: Lilla_momma
·
Utrustning Hej! Jag har precis börjat använda kimblewickbett/jaktkandar i hoppningen. Min fråga är hur tygeln ska fästas för att man ska få tävla...
Svar
4
· Visningar
2 233
Senast: SannaF
·
Utrustning Nu när jag köpt ny häst så måste jag ut i djungeln av sadlar igen!! :arghh: Kan ni peka lite åt vilket håll jag ska leta och ge lite...
Svar
15
· Visningar
1 427
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Vad är skillnaden på micklem multibridel och micklem competiton mer än att det finns flera bettlösa alternativ och kapson på...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej! Ska köpa en julklapp till en tjej jag nyligen blivit vän med. Jag känner inte henne så extremt bra (vi jobbar ihop och festar...
2
Svar
22
· Visningar
2 029
Utrustning IKONIC HACKAMORE ”FLEXI” LEATHER NOSEBAND – WITH CHAIN Heter ett bett som verkar vara väldigt poppis just nu, hittar ingen info om detta...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Världens lyxproblem här! Eller det är inte ens ett problem, bara en fråga ;) Sen dag ett hos mig har ponnyn gått på helt vanligt...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Bison
·
Utrustning Verkar som det nästan bara finns flecce idag? De är så trista då de fastnar en massa spån i dem. Jag är ute efter snygga ribbade (eller...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: Nebraska
·
Utrustning har någon en sån där led-brösta till sin häst? Hur fungerar det, hur har de hållit och hur har hästen reagerat? Idén känns bra ur rent...
Svar
12
· Visningar
3 234
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka