Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning har någon en sån där led-brösta till sin häst? Hur fungerar det, hur har de hållit och hur har hästen reagerat? Idén känns bra ur rent...
Svar
12
· Visningar
3 234
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 348
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har ett gammalt remontträns som jag använt väldigt mycket, och som väl inte var av högsta kvalité från början heller (milt uttryckt)...
Svar
15
· Visningar
1 368
Senast: Buck
·
Utrustning Idag råkade jag spontanshoppa ett par fantastiskt snygga ridstövlar :love: men dom är bruna och all annan utrustning jag har är svart...
2
Svar
22
· Visningar
1 787
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 181
Senast: banani
·
Utrustning Börjes vintertäcke Himalaya. Hur är det i passformen?
Svar
3
· Visningar
850
Senast: cello
·
Utrustning Hej! Har en fundering angående bett till B-ponnymun för främst körning och tömkörning. Tänderna är kollade och är fina men det hittades...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: annakg
·
Utrustning Hej! Vad tycker ni om micklemtränsen, för nackdelar? Vilken typ av hästar passar dom? Min häst störs väldigt mycket av när saker rör...
Svar
8
· Visningar
1 434
Senast: urkella
·
Utrustning Hjälp mig brainstorma! Hästen är en mycket stressad häst med orolig mun. Han kan ibland bli väldigt stark men behöver ett milt bett...
Svar
15
· Visningar
3 442
Utrustning hej! Jag ska skriva en krönika ang hatt i dressyren. Hade gärna velat höra era tankar. För/emot hatten i dressyren. Själv anser jag...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: AliiceeZ
·
Utrustning Nu är det ju bara en vecka kvar till SIHS... Är det någon mer än jag som gjort shoppinglistor än? :D Själv har jag faktiskt inte kommit...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 869
Senast: kattan1974
·
Utrustning Jag har en islandshäst som är lite mer av sportmodellen, dvs byggd i uppförsbacke och inte så rund över ryggen. Han är tunn över bogarna...
2
Svar
22
· Visningar
4 102
Senast: CarEr
·
Utrustning Ja så nu kommer vintersäsongen och brodd dilemmat dyker upp återigen.... Förra året hade jag broddar runt om 24/7, och det fungerade...
Svar
11
· Visningar
1 965
Utrustning Jag har alltid föredragit tunna lädertyglar med stoppar men hur jag än beter mig så blir tyglarna alltid lite för långa. Oftast är...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 374
Senast: Unafraid
·
Utrustning Någon som har någon erfarenhet eller tanke om det bettet? Hästen och jag har precis förälskat oss i novabett, och jag gråter lite över...
Svar
6
· Visningar
1 667
Utrustning Jag är på gång och köpa en begagnad Henra Chayenne -06. Eftersom jag har en häst som inte kan ha mellanvägg i så behöver jag en hel...
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: caballus
·
Utrustning Har i många år ridit i Dominus hoppsadel och trivts bra i den! Har letat en ny likadan, men inte hittat någon motsvarande, så nu börjar...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: Elektron
·
Utrustning Har någon provat HW Rambo reflexbenskydden? (Rambo reflective night rider boots). Mest intresserad hur de är i passform, storlek och...
Svar
2
· Visningar
992
Utrustning Sprang på den här intressanta artikeln...
Svar
14
· Visningar
1 894
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka