Will do!Vore dock otroligt intressant med en tandis-tråd med bilder på tänderna före och efter åtgärd.
Kanske är fler knäppisar som knäppt kort när hästen varit hos tandis, eller att kanske några blir inspirerade så vi kan jämföra lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Will do!Vore dock otroligt intressant med en tandis-tråd med bilder på tänderna före och efter åtgärd.
Nej inte provat det - ska kolla upp det!
För ögat tycker jag kurvningen är likadan som tex på ett baucherbett (three horses) som hon inte gillade. Men vem vet.
Har ju inte alla bett jag provat kvar. Men de här är de jag har hemma. Tv uppifrån och ner är de bett hon tyckt om. Th så eggbettet, D-ringsbettet och full cheek har varit okej men inte mer. Det raka tyckte hon inte alls om.
Varför fick ni förbud på micklem?Smart. Ska jag göra nästa år! Tandvet vill alltid se hästen tränsaf efter och kollar bett och nosgrimma och förklarar varför det är bra eller dåligt (vi fick förbud för Micklem). Men som du säger så man glömmer.
Varför fick ni förbud på micklem?
Jag är inte så bra på det här med bett men letat lite till min som har haft lite åsikter. Han plockar, precis som din gjort, upp bettet och håller fast vilket inte är nått bra. Det han fungerar bäst på är ett bett från stubben, ez control, det är 3delat men låser sig om man behöver ta tag i tyglarna. Det blir inte helt rakt utan en ganska snäll båge. Kanske att mittdelen är för lång för din Donna men vem vet. Jag tror jag ska prova det med mittdelen i koppar från hööks på min. Det vore bra att hitta något att byta med.
Har du funderat på, även om det inte riktigt verkar vara så här, om mittendelens vinkling har med det hela att göra? Eller vad sjutton heter det.
Jag håller med någon här om att mittendelens storlek verkar ha betydelse. Men, sedan har du ju också hur mittendelen är i förhållande till sidodelarna. Den i mitten (vänster) har ju en vinkling av mittendelen som gör att den är den dominerande utbuktande delen i munnen medan de två andra, och de i högra spalten har en vinkling där sidodelarnas "ringar" som sitter i mittendelen är de dominerande utbuktande delarna i munnen.
Förstår du överhuvudtaget vad jag menar? Det är när man bönder bettet som om man tog i tyglarna.
Läste bara slarvigt men om hästen gillade det från Hööks så borde väl bett med Billy Allen-mundel kunna fungera? Jag föredrar att känna på dem innan jag köper/använder då en del kan bli vassa i skarvarna så att säga. Det behöver inte alltid hänga ihop med priset heller har jag märkt.
Billy Allen finns i alla mögliga längder och modeller på skänklarna och som tränsbett också (tror att det fanns bild längre upp i tråden).
Det som var bild på är en kopia. Men hur är BA just i länkarna? Kollat på sådana men blir inte klok på om ledat eller om det är samma lösning som med rullen? De är ju ganska dyra att prova på vinst och förlust (har lagt en förmögenhet redan), så tror jag provar Hööks kopia först.
Jag skulle vilja säga att Hööks kopia (inte det som du hade utan det som fanns längre ner i tråden) ser ut som vilket Billy Allen som helst. De funkar alltså inte som ett vanligt tredelat bett, mer som ett rakt men ändå inte om du förstår
Mitt bomber barrel är liknande Billy Allen men ändå inte. En i stallet har hööks kopia. Några viktiga skillnader är att hööksbettet är rakt men roterar medan bomberbettet låser sig mjukt böjt och roterar. Min häst gillar inte för raka bett men uppskattar låsningen.Ja jag förstår. Bra det är lika som BA. Är ju billigare prova hööks kopia
Med den analysen viskar jag igen Bombers barrel. Var sida är rörlig oberoende av varandra och det låser sig som ett U. Men dyrt förstås.Kollade på BA-kopian på Hööks. Men den är inte alls lik mekanismen i stångbettets mundel. Stångbettets mundel så dels är respektive sida rörlig oberoende av den andra och dels så låser det i ett U. BA-kopian var styvare i respektive sida och ffa så låste det "direkt" och rakt. Kändes som ett rakt bett helt enkelt?
Trivs din häst med bettet så kan du fortsätta att använda det ? huvudsaken är väll att hon tycker om det och att du tycker det känns bra
Jag hänger inte med nu. Du hade väl tre tränsbettsvarianter varav två godkända för dressyrtävling som hästen gillar?Jo, skulle helst vilja ha ett tränsbett att växla om med och för dressyr dock
Hästen sa ok till dom betten men inte jatack som hon sagt till "westernbettet" som visas i första inlägget.Jag hänger inte med nu. Du hade väl tre tränsbettsvarianter varav två godkända för dressyrtävling som hästen gillar?
Kollade på BA-kopian på Hööks. Men den är inte alls lik mekanismen i stångbettets mundel. Stångbettets mundel så dels är respektive sida rörlig oberoende av den andra och dels så låser det i ett U. BA-kopian var styvare i respektive sida och ffa så låste det "direkt" och rakt. Kändes som ett rakt bett helt enkelt?
Jag hänger inte med nu. Du hade väl tre tränsbettsvarianter varav två godkända för dressyrtävling som hästen gillar?