Vilka lädervårdsprodukter föredrar ni?

Min favoritsadeltvål är carr & day & martins glycerintvål. Jag använde den mycket som ung, men sen blev det smidigt med Ekoltvålens plastburk, men jag var aldrig riktigt nöjd med den och när jag åter råkade springa på en carr & day & martin-tvål och använde den så insåg jag varför! :love:

Jag använder också Fiebings spray-glycerintvål. för att det är smidigt. Och jag använder Fiebings neatsfoot oil och Effax läderbalsam där det behövs.

Jag gillar Equipes grejer, köpte dem när jag köpte min sadel. De gör rent, luktar gott och man blir inte torr om händerna själv. Annars gillar jag Veredus curium soap, Horseman one step och Passiers produkter.

Jag använder linoljesåpa. Tycker det känns bra att använda enbart naturliga ämnen och linoljesåpa är både rengörande och återfettande.

Låter ju jättebra! Nån mer som använder och kan rekommendera det?

Själv använder jag horseman onestep just nu.

Childerics egen tvål och olja men vet att det är exakt samma som exempelvis Butet gör, rätt säker på att det är gul glycerintvål och paraffinolja. Vägrar använda nåt annat och har det på allt utom stövlarna.

Samma här. :)
På träns etc som behöver mjukas upp använder jag Hööks läderbalsam, det är faktiskt jättebra! Använder baby wipes för att få rent vitfodrade nosgrimmor, de tenderar att bli gula av sadeltvål. Till stövlarna använder jag Petries cleanser+cream.

En produkt jag varnar för är Horsemans One Step. Stinker bensin och förstör lädrets yta och färg.

Samma här. :)
På träns etc som behöver mjukas upp använder jag Hööks läderbalsam, det är faktiskt jättebra! Använder baby wipes för att få rent vitfodrade nosgrimmor, de tenderar att bli gula av sadeltvål. Till stövlarna använder jag Petries cleanser+cream.

En produkt jag varnar för är Horsemans One Step. Stinker bensin och förstör lädrets yta och färg.

Jag har på Stübbens Hamanol om jag känner att det behövs lite extra skjuts med fett, men det är sällan. Har märkt att både sadlar och träns blivit supermjuka och fina med bara oljan och tvålen, MEN har inget med vitt foder så hade inte tänkt på gul-faktorn.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 717
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar