Rid- och stalljacka modell "parkas" - finns det numera?

Det finns ganska många tycker jag? Jag har en från Kingsland men har även haft från hööks som varit väldigt bra. . Såg att de hade nu också. Dock vanlig färg men det är ju bara att sätta på sig en reflexväst. Deras storlekar brukar vara rymliga. :)
Det är rätt många år sedan, men senast jag provade jackor på Hööks var de för små även i största storleken. Och jag har nog ökat en storlek i omfång sen dess... :wtf: (kortison är inte bra för figuren - även om rund också är en form... )

Jag har en Canuk parkas, jättenöjd med den! Står att det är unisexstorlek, kanske kan de ha en passande storlek?

Börjes har en lång jacka, går ner till knäna på mig (170 lång) med sprund i mitten bak, går super att rida i, fanns upp till XXL, jag drar ofta XL och även så i denna, men den känns rymlig, i min XL får jag in en tunn typ UHIP-jacka under utan problem, inte för att det behövs för jackan är varm.

Var inne på Hööks i dag och de har ju reflexparkas i gult och rosa. Precis en sån som du efterlyser. Prova en sån i XL? Hööks jackor brukar vara en stl större än vanlig damstl så XL ska motsvara XXL. :)

Det är rätt många år sedan, men senast jag provade jackor på Hööks var de för små även i största storleken. Och jag har nog ökat en storlek i omfång sen dess... :wtf: (kortison är inte bra för figuren - även om rund också är en form... )

Jag har en från Kingsland som förvisso inte har sprund. Men det går att dra upp dragkedjan nerifrån. Så jag har ridit utan problem i den.
Sambon har en del Kingsland. Han är rätt bredaxlad och lång. I värsta fall kanske man kan köpa herr eller unisex?
Min jacka är en av mina varmaste och en favorit som slitits mkt på. Den håller efter flera år. Och ser fräsch ut.

Fick Crw varseljacka i julklapp. Älskar den! Går ner över rumpan, sprund med tryckknappar, bra fickor, lagom foder, mjukt fleece vid halsen, dragsko i midjan, tåligt yttertyg. Väldigt stor i storlek dock. Jag har för det mesta S på jackor men brukar föredra M som stalljacka så att jag får under säkerhetsväst och tjock tröja. Denna är XS och ändå på gränsen till stor(gör inget i det här fallet).

Var inne på Hööks i dag och de har ju reflexparkas i gult och rosa. Precis en sån som du efterlyser. Prova en sån i XL? Hööks jackor brukar vara en stl större än vanlig damstl så XL ska motsvara XXL. :)
Tipsar också om Hööks reflexparkas! Har själv den och är enormt nöjd, den är bekväm och väldigt varm! Stora i storlek är de också. Jag som normalt har 36-38 i överdelar har 158/164 cl i denna. Min pappa provade en, och kunde utan problem ha XL. Han är 192 cm och väger kring 110 kg, vilket väl säger en del om storlekarna (han har förövrigt herr 3XL normalt sett).

Canuk är jättemånga nöjda med. Jag har en Ariat Regent Parka, den modellen har dock utgått men de har även andra parkas, dock vet jag inte hur storleken är. Men min modell är generös i storleken - inga problem få in en säkerhetsväst under en strl S och jag är en normal 34/XS.

Horze har flera MH, men även sin Horze Winter Rider som inte har sprund men blixtlås på sidorna

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 525
Senast: minimal
·
Utrustning Hej! Jag saknar min varma ridjacka från 90-talet. Det var nog Mountain Horse som var grundaren men man kunde även köpa samma modell...
Svar
10
· Visningar
1 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka