Läderutrustning i olika färg

Så länge utrustningen passar hästen skiter jag fullständigt i vilken färg lädret har. Och att allt är rent;) Sen försöker man givetvis matcha någorlunda i färg, men då alla mina sadlar är bruna har också alla träns blivit i brunt läder såklart.

Ibland fult, ibland inte. Beror liksom lite på hur stor skillnaden i ljushet är och vilka grejer som skiljer sig. t.ex brunt träns och svart sadel eller vice versa tycker jag är rätt fult, men en svart sadel med brun sits och vulster är väl ändå helt ok, till och med lite snyggt, om än gammalmodigt.

Matcha lädret har jag gett upp. Hoppsadeln är svart men ponnyns gjord brun sedan tidigare, islänningens är svart. Dressyrsadeln är svart samt gjorden. Träns har jag både bruna och svarta, tar det som passar ändamålet och aktuell ponny bäst.

Ponny på P&J i sommras. Alla nyanser av brunt:angel: men matchat det blå på shabraket med bootsen iaf:D Nu mer har han mest svart micklem då snokremen skavde på honom.
DSC_1617.JPG

Tänkte precis på den här och liknande trådar - det här med matchnings hysteri har gått lite för långt. Om man tittar på internationella tävlingar så ser man ofta brunt och svart på samma häst. Och jag tror ärligt talat att hästen kvittar det :sneaky:

Om man istället fokuserade energi (och inte minst pengar) på hästens och sin egen utbildning - och inte minst: på att ha roligt. För just detta är det viktigaste med häst & ridning, eller?:grin:

Tänkte precis på den här och liknande trådar - det här med matchnings hysteri har gått lite för långt. Om man tittar på internationella tävlingar så ser man ofta brunt och svart på samma häst. Och jag tror ärligt talat att hästen kvittar det :sneaky:

Om man istället fokuserade energi (och inte minst pengar) på hästens och sin egen utbildning - och inte minst: på att ha roligt. För just detta är det viktigaste med häst & ridning, eller?:grin:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra i och för sig. Däremot håller jag helt med om att man inte ska behöva känna minsta tvång

Det ena behöver ju inte utesluta det andra i och för sig. Däremot håller jag helt med om att man inte ska behöva känna minsta tvång

Ja, många tycker ju det är kul att matcha och sätta ihop fina outfits. Jag tycker det är roligt och det krävs inga stora insatser om man som jag hållit sig till en färg i många år. Det finns liksom inget som kan bli omatchat när allt läder jag äger är mörkbrunt. :p

Man blir inte en sämre ryttare för att utrustningen är välmatchad och vice versa.

Ja, många tycker ju det är kul att matcha och sätta ihop fina outfits. Jag tycker det är roligt och det krävs inga stora insatser om man som jag hållit sig till en färg i många år. Det finns liksom inget som kan bli omatchat när allt läder jag äger är mörkbrunt. :p

Man blir inte en sämre ryttare för att utrustningen är välmatchad och vice versa.

Jag tycker ju också det är roligt även om jag gett upp nu iom den hemska färgen på hoppsadeln. Men det har ju aldrig varit så att jag haft mindre roligt för jag matchat, eller tvångsmässigt lagt pengar på ett träns i exakt rätt nyans och därmed inte haft råd att träna. Och jag tror inte en enda vuxen människa skulle göra så heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 756
Senast: svea
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 394
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka