Vad hände med storlekarna?

Gått två-tre år sen jag köpte ett träns sist och då blev det ett full som jag fick göra extrahål i nosgrimman på, medan sidostyckena var rätt långt ner. Något av ett budgetträns. Det lite dyrare märkestränset (som är några år äldre) är i storlek cob, var tvungen att göra ett hål i sidostycket till nosgrimman - den satt för högt upp (remont), annars klockrent. Har en stor häst. Däremot vissa grimmor verkar ha blivit mindre i storlek, har alltid haft cob men sist jag köpte en fick jag den inte över öronen ens, och jag brukar få spänna in grimmorna annars! :eek:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 278
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 274
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka