Dressyr och senskydd

Går emot strömmen beträffande Catago-skydden, då vi har flertalet hästar i stallet (inkl min egen) som har dessa skydd. Tycker hållbarheten är riktigt kass, framförallt med tanke på priset. Vanliga fluffskydd från tex protector håller bättre och är billigare. Det tar inte mer än några gånger innan "tyget" på insidan är trasigt och plasten kommer fram.
Beträffande passformen är det lite varierande. På min dag sitter framskydden bra, men hon blir alltid lite ruggad ovanför kotan bak. Så har i princip slutat använda dem och väljer lindor eller fluffskydd i dressyren i stället.

Jag har haft eskadron-skydden och håller med om kvalitén! Har haft mina i över 6 år och det är nu de sista dom blivit slitna.
Catogos tycker jag att hållbarheten är kass i jämförelse. Har ett par som är ett halvår och dom ser värre ut än dom från eskadron:grin:

Jag är jättenöjd med eskadronskydd överhuvudtaget! Väldigt slitstarka och sitter fantastiskt bra:)

Jag har både senskydd i strl full och dressyrskydden i full. Används på nätt fullblodskorsning samt stor häst med nätta ben.

Veredus har jag M på.

Jag tror jag kommer satsa på eskadron på både senskydd och dressyrskydd :p bara hoppas på att hitta rätt storlek :banana:

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 559
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17