Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej. :smirk: Jag undrar detta med ridning. Vad kan man lära sig på t ex ridskola? Alltså, jag vet skänkelvikning och öppna/sluta...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Lunagarden
·
Träning Typ träning, tävling osv. Jag vill helst leda med en tygel i varje bettring men tycker tyglar är för korta att leda en busig unghingst...
2
Svar
36
· Visningar
3 044
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Jag har fyra shetlandponnyer och en stor häst hemma på gården. Dom går sedan i somras på lösdrift. Jag lägger med en liten bakgrund så...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Mli
·
A
Träning Åh! En förbannad hästägare (jag) skriver av sin frustration ang. sina hästar idag, som ICKE kunde komma upp till stallet i normal...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: moonlightgarden
·
Träning Kanske la in denna fel men visste inte riktigt vart ja skulle lägga den. Min foderhäst, går på en analyserad foderstat så ja tror...
Svar
14
· Visningar
2 750
Senast: milly
·
C
Träning Hej! Min 1,5-åriga nsv protesterar ibland mot att bli ledd genom att slänga med huvudet och i värsta fall stegra sig. Tänkte testa...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
12 221
Senast: Polgara
·
G
Träning har ett lite problem. Köpte min häst för ett år sedan, en välutbildad dressyrhäst(MSV) med underbart psyke osv, men han rör sig så...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Lunagarden
·
Träning Hur mycket ska man använda yttertygeln?? Hej, jag har just börjat med ridningen igen efter uppehåll...jag har ridit i ca 4 år...
Svar
5
· Visningar
1 443
T
Träning Hej allihopa! Jag tränar en arabhingst född i april-03. Han ska visas i sommar (är visad varje säsong hittills men proffesionellt...
Svar
5
· Visningar
989
B
Träning Funderar på att köpa en triangelmärkt häst, men vad är egentligen ett rimligt pris? Denna häst är ridbar och högt utbildad och...
Svar
12
· Visningar
7 294
Senast: Lena_B
·
S
Träning ...rida iväg ensam ca 2-3 km till ett ridhus för att ha hoppträningar där. Jag har en medryttare som är 10 år på min 10-åriga B-ponny...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 962
Senast: absolut
·
S
Träning Om man köper en häst utan pass nu efter nyår och man på en gång ordnar alla papper och skickar in. Åker man på en massa böter eller är...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: hästhandlarjävel
·
Träning I dag hängde vi på gubben första gången. Vi stog i stallet på spolplattan. Det gick gör bra. Kamera batterierna tog slut när sadeln...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: Rotterö
·
E
Träning Hur transporterar ni era unghästar (födda -03 - -04)? Fastbundna i grimman? Hur har det funkat? Har hört att man kan binda i en...
Svar
16
· Visningar
3 349
Senast: gismo
·
O
Träning Någon som skriver riddagbok? Jag hade tänkt att börja med det, fast vad exakt är det man skriver? Förde dagbok över min pålles...
Svar
18
· Visningar
1 970
Senast: Nicke
·
Träning Har jätteproblem med galoppen nu med min pålle, känns som att det bara går bakåt. När vi tränar ute så är det nästan inga problem...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Diba
·
F
Träning Heej jag e medryttare på en häst som inte står still när man ska sitta upp i sadeln,utan han bara går frammåt hela tiden.Har ni nått...
2
Svar
25
· Visningar
1 910
J
Träning Hejsan! Jag håller på och rider på en ridskola. Just nu har jag fastnat och jag är lite förvirrad över hur jag ska få hästen att gå ner...
2
Svar
24
· Visningar
3 451
Senast: Johanna81
·
Träning Hur många här fodrar hö i hagen? Har hästarna tillgång till vatten då?
2
Svar
38
· Visningar
2 416
Senast: Racer
·
Träning Jag har en Finnhäst (sto) på 9 år hon är inriden men inte utbildad, vilket jag ska göra....:smirk: Jag har ingen stress på det utan tar...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama