Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har en häst som kan vara ganska "tungriden". Plus att hon är stor och jag är liten, vilket gör att jag måste använda hela kroppen vissa...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Minime
·
P
Träning Vad gör ni med era hästar en snöig dag och vägarna är isgator och inte har tillgång till paddock eller ridhus??? Har provat med...
2
Svar
30
· Visningar
2 621
Senast: allroundhästarna
·
Träning (är inte säker på var denna ska ligga, flytta gärna om den är fel) Min ponny (omogen 7åring) gillar att tugga på saker. Leder man...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Magnum
·
L
Träning Mitt sto är väldigt elak mot de andra hästarna i stallet, hon är ledarstoet och visar det så ofta hon kan. När jag rider med någon annan...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: kicki71
·
Träning Jag har funderat länge på om jag skulle köra min omskolade travare som omväxling, kan de göra någon skada? är ju inte lika lätt att...
Svar
8
· Visningar
914
Träning Pållen flyttade in på nya stället i söndags. Han går m 2 andra och ena som är yngst, 5år låter inte min häst äta. silagebalen får han...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: malinsky
·
L
Träning Har gått och köpt (och redan läst) Från mina händer till dina av Monty Roberts.Den va bra! Fick syn på Hempflings bok i affären och...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 014
Senast: pleroma
·
J
Träning Jag undrar bara vad ett rimligt pris för honslagare är? Eftersom jag snart ska skaffa häst och jag vet nästan inget om hovslagarepriser...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: malinsky
·
B
Träning Kvarka härjar nu lite varstanns, vore kanske bra att tipsa varandra om var det finns just nu och var det är avstängt tills vidare...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: älgen
·
L
Träning Jag behöver lite hjälp. Det är så här att min låtsas syster som är tio snart elva (hennes pappa är tillsammans med min mamma), denna...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: AnnaKarinA
·
N
Träning Hej! Har läst i ett annat forum att man kan ha marksten i stallet istället för betong. Är tacksam om det finns någon som har erfarenhet...
Svar
15
· Visningar
5 399
Senast: noblesse
·
Träning Funderar på det här med ansvaret som häst ägare. Som hund ägare så är ju jag ansvarig för skador som uppstår omk min hund biter...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: charmant
·
T
Träning Hallo... jag har ett problem som är det att jag köpte en häst i sommras, han var huuur snäll som helst gjorde itte ett skit. Men när han...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: |>Takida<|
·
M
Träning Behöver lite bra råd från kloka bukare. På Island är det sällan som man klipper hästarna inte för att det är värre väder hos oss eller...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Gullan86
·
P
Träning Jag ska köpa en treåring, halvblod, ej inriden, och den ska nu besiktigas. Vill att det ska göras böjprov (på 2 ställen på varje ben)...
Svar
9
· Visningar
1 721
Senast: wolken fee
·
C
Träning Precis köpt ny häst, gick de första 6 gångerna rätt upp i släpet. Nu tvärvägrar han, surar som tusan går upp på luckan och blir stående...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Pimsen
·
B
Träning Förra sommaren fick jag bevittna en "uppvisning" I NH och blev alldeles tagen. Det var som att nånting föll på plats inom mig. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: beate
·
G
Träning jag postar här men det gäller även hästhantering rent allmänt (förflytta?) - är första gången jag skriver något i det här forumet för...
Svar
7
· Visningar
1 635
Senast: Enar
·
D
Träning jag är medryttare till en travare som är jättego och söt men dessvärre inte så snäll vid rykten då börjar hon sura kasta med huvudet och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: zillax89
·
O
Träning jag ahr läst boken Mannen som viskar med hästar av Monty Roberts och fick plötsligt ett stort behov av att lära mig mer om så kallad...
2
Svar
27
· Visningar
2 114
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar