Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag har en valack som går tillsammans med ett sto. Men det är så att han har varit skadad :cry: och vi har då inte kunnat rida honom...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: shampiz
·
Träning Hej! Jag funderar kring en 160 hög, sjuårig vallack som har stått p.g.a. skada i ett år fram till hösten. Sedan dess har han gått...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: danilo
·
Träning Ja det är min fråga till er. Vad tycker ni att en grundutbildad ridhäst, allround mot dressyr, bör kunna för att gå under betäckningen...
Svar
10
· Visningar
1 724
Senast: shampiz
·
Träning Har ägt många hästar i mitt liv men aldrig ett halvblod, men nu har jag köpt även det. Vad jag nu vill ha hjälp med är hur jag går...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: zeus
·
Träning Jag har min häst i ett stall med tre andra tjejer, det är 5 hästar. (jag har berättat om det tidigare:smirk: ) Nu är det så att ena...
2
Svar
22
· Visningar
2 036
Senast: chrysler
·
Träning På vår ridskola har ett flertal hästar halsförlängare, både med nybörjare och duktigare elever. Jag undrar om det kan vara skadligt...
2
Svar
34
· Visningar
9 907
Senast: Jevelin
·
P
Träning En tjejj i stallet håller på att rida en fyraåring. Började i somras, har haft vila under hösten och nu påbörjat igen. Har börjat...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: prinsus_
·
M
Träning Jag har en häst som är 2,5 år gammal och när jag ska rida mamman tilll hästen hoppar 2,5åringen över stängslet. Dom är av rasen...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: _pillan_69
·
Träning Min häst är ju, som jag skrivit i åtskiliga trådar tidigare, rätt så skarp i huvudet och har en vilja av stål. Innan vintervilan var hon...
Svar
1
· Visningar
709
D
Träning hur gör man, om man vill köra in sin häst. vet någon om någon bra tömkörningskurs i närheten av stockholm. skulle jätte gärna vilja...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: fragansia
·
Träning nån som har nått tips på vad man kan göra med en häst som stegrar vid backning? en kompis (nej det är faktiskt inte jag) har det...
2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Youmeoh
·
S
Träning Min lille Eske är väldans stel/låst i bogarna. Han tar ut stegen i skritt, men inte i traven, eller galoppen. I traven blir han liksom...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: SannaV
·
Träning Har enormt svårt att känna vilket ben jag sitter på, rider jag mot en spegel några steg, eller sitter och glor ner på bogen så kommer...
Svar
3
· Visningar
3 597
W
Träning Vet inte riktigt vart jag ska placera det här men det får väl bli här då. Varför är det sånt snobberi inom hästsporten?? Den ena ska...
2
Svar
38
· Visningar
2 916
Senast: Panikie
·
K
Träning vad tycker ni?. det är ju 600 kg muskler man har att göra med. jag har varit stenhård men ändå rättvis med min kille o han följer mig...
Svar
8
· Visningar
1 029
·
N
Träning Jag har vissa problem med pållen jag rider 1ggr/vecka. Vid eftergift lägger han hela tyngden på bettet, så han får ingen eftergift...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: smiling_sun
·
I
Träning Jag har en kompis som har en 2-årig travarhingst och han har börjar resa sig och lägga hovarna på axlarna , nån som har nått bra råd...
Svar
7
· Visningar
858
·
M
Träning Såg att det fanns många trådar om detta redan men blev inte mkt klokare så för att få allting rätt gör jag ännu en! Jobbade lite...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: crux_ansata
·
E
Träning Min svägerska är ordentligt hästrädd men bestämde sig för att låta sin dotter börja rida trots allt. Hon anmälde sin dotter till en...
Svar
18
· Visningar
2 753
Senast: Myzan87
·
J
Träning Ja, vad menas med det igentligen? KLarar hästen enbart av att ridas i skritt rakt fram i skogen i 30 min eller galoppera och trava en...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: sockerhumlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama