Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Regeringen i Danmark har förbjudit dessa raser: 1) Amerikansk bulldog 2) American staffordshire terrier (Amstaff) 3) Boer boel 4)...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 077
Senast: muppia
·
Hundavel & Ras Har några frågor: -Vad betyder det i FCIs lista när vissa kennelnamn har bokstäverna JP bakom sig? -Har man en chans att få...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 004
Senast: MiniLi
·
S
Hundhälsa Vad kan man ge en hund som fått diarre att äta? Hur många dagar kan de vara innan man bör låta en veterinär titta på den? Han äter...
Svar
4
· Visningar
7 201
Senast: Kivina
·
Hundavel & Ras En sak jag funderat på länge.. Jag har noterat att det (iallafall inom min ras) är vanligt att hundar som verkar supertrevliga IRL ändå...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·
L
Hundavel & Ras Hejsan!! Har nu länge varit intresserad av rasen Parson russell terrier men är osäker på om rasen passar i situationen. Jag kommer...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Levis123
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder - hur i helsefyr kan jag anmäla min hund till en mentalbeskrivning? Jag tycker att jag googlat tillräckligt, men...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras att det oftast(eller har jag helt fel?)är sämre mentalitet på utställningsvarianterna utav de hundraser där det avlas på en...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Finns det någon bra hemsida som reder ut alla förkortningar inom hund, titel och tävlingsvärlden? SE VCH- svensk viltspårchampion, TJH-...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
V
Övr. Hund en fråga då jag inte är så duktig på detta. En hund som har föräldrar med titlarna SchHI+SE Uch samt SchHII (mamman resp pappan), Är...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: MrsScabtree
·
Övr. Hund I höstas flyttade min amstaff-blandning tillbaka till sin förre ägare. Hon var tillfälligt hundvakt medan jag låg på sjukhus, sen fick...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: apocalypsen
·
Övr. Hund Jag är ju ny här på buke, flydde från allt spam på aktivhund och hamnade här. Trevligt men nåt jag verkligen saknar är ännu lite fler...
Svar
15
· Visningar
1 319
Senast: ch791022
·
Hundhälsa Hej! Min lilla vovve äter inte som hon ska, hon har bestämda tider äter hon inte då blir det ingen mat.Ibland äter hon ibland inte...
2
Svar
35
· Visningar
2 666
Senast: Bejbie
·
J
Övr. Hund Hejsan! Jag vet att choklad och lök verkligen är jätte-farligt för hundar, men vad är det som kan hända egentligen om de äter det...
2
Svar
29
· Visningar
7 116
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Tänkte om ni ville ge eran åsikt på vilket av dessa namn som är finast? Som jag ska ge till min kommande hanvalp. Ni får gärna...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: startpompe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en liten fråga till er som ser det här: Vilken/vilka hundraser anser ni vara lättast att lära? Så enkel är frågan! ;)
2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 278
Senast: Belethien
·
C
Hundhälsa Min ena hund har har lyckats leka galning på semestern så pass att jag är orolig för hans höfter. Han har inte ont och så och är...
Svar
3
· Visningar
4 057
Senast: Blandrastik
·
Hundavel & Ras Skriv upp vilka fördelar/nackdelar ni kommer på om Australian Shepherd. Ni som har tid får även (gärna) berätta lite om hur ni tänker...
Svar
18
· Visningar
10 982
Senast: Milosari
·
M
Övr. Hund Är ett tag sen jag tränade hund på brukshundsklubb, men tänkte nu att jag skulle börja med min unghund. Ska ringa runt lite på måndag...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Blandrastik
·
Övr. Hund Han är SJUKT snabb, det ska han ha credd för. Men när han drar samtidigt som han pekar finger åt mig, och helt plötsligt har ludd i...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Lager
·
Övr. Hund Jag och lill-vovvan ska börja en kurs i nästa vecka som bygger på Kenth Svartberg's bok: "Bra relation". Jag har inte läst boken än utan...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka