Kennelnamn hos FCI

Sv: Kennelnamn hos FCI

African Wonder's blir det på eng. Vilket ju innebär at thunden kommer från kenneln African Wonder.

Okej omformulering. Jag skulle ha det så. Bara antog att man ville ha det som ägande. Men klart man kan ha det som African wonder Lisa.

KL

Men vill man verkligen ha ett kennelnamn som ens är likt någon annans ?
Det måste ju vara roligare att ha ett som sticker ut:)

Angående African Wonder och liknande namn.. Ska man ha med eller utan "s" på slutet? Vad är snyggast (och grammatiskt korrekt)?

jag har valt att inte använda "s" alls, tyckte namnet blev svåruttalat med "s" på slutet.
skulle jag ändå haft ett "s" så beror det på kennelnamnet i sig. med svensk klang utan apostrof, med engelsk med, så jag hade stavat det "African Wonder's", vilket även borde vara grammatiskt korrekt.

Angående African Wonder och liknande namn.. Ska man ha med eller utan "s" på slutet? Vad är snyggast (och grammatiskt korrekt)?

Beror på om du har det på svenska eller engelska. Typ "Hästen's" ser rätt dumt ut då det inte är korrekt svenska, för korrekt är "Hästens". Men så fort det rör sig om ett engelskt namn så ska/bör/passar det med 's på slutet :p

Ja det är sant.. Får fundera vidare kring saken..

Hon heter Alice in Wonderland Resh Zone. Vet inte vad jag skulle bygga vidare på förutom Wonderland.. Förslag? ;)

Wonderzone
Wonda
A Zone
Aresh

Lite snabbt ihopknåpade namn som bygger på hennes namn.

Hade dock den turen att det namnet jag ville ha gick igenom direkt utan problem:D

KL

Men vill man verkligen ha ett kennelnamn som ens är likt någon annans ?
Det måste ju vara roligare att ha ett som sticker ut:)

Jo visst, om man kan hitta ett unikt namn som man dessutom tycker om.
Men jag har hellre ett liknande namn jag verkligen gillar än ett unikt som känns sådär..
:)

African Wonder var fint. Jag hade nog haft ett 's' efter med apostrof. För mej känns det mer "rätt" så.

Men som någon sa tidigare, skulle du någon gång i framtiden få för dej att byta ras känns det kanske inte längre lika självklart med just african om du inte hittar en afrikansk ras till förstås ;)

Gillade Kamomillas förslag WonderZone också.

Om jag får komma med ett helt annorlunda förslag:

Ett av de officiella språken i Zimbabwe är Shona. Jag tycker det är ett vackert ord och enbart Shona finns inte som kennelnamn hos FCI. Lätt att komma ihåg, har anknytning till rasen men inte jättepåtagligt om man byter ras.

(MEN - man ska kanske inte vara helt säker. Jag upptäckte just att mitt eget kennelnamn är felskrivet hos FCI!:eek:)

Shona är jättevackert! Dock känner jag en tjej vars stamtik hette Shona.. Känns nästan som om man skulle "sno" det då? Eller?

Wonderzone
Wonda
A Zone
Aresh

Lite snabbt ihopknåpade namn som bygger på hennes namn.

Hade dock den turen att det namnet jag ville ha gick igenom direkt utan problem:D

Tack för förslagen!!

African Wonder var fint. Jag hade nog haft ett 's' efter med apostrof. För mej känns det mer "rätt" så.

Men som någon sa tidigare, skulle du någon gång i framtiden få för dej att byta ras känns det kanske inte längre lika självklart med just african om du inte hittar en afrikansk ras till förstås ;)

Gillade Kamomillas förslag WonderZone också.

African Wonder/African Wonder's känns mer och mer rätt, även sambo gillar det!

Jag har bestämt mig för att skicka in en lång lista med namn, även de som jag inte tror kommer gå igenom. Så får man väl se..

Tar gärna emot fler förslag!! Det är svårt att komma på nya grejer, känner att jag lite har fastnat i samma tankemönster..

Shona är jättevackert! Dock känner jag en tjej vars stamtik hette Shona.. Känns nästan som om man skulle "sno" det då? Eller?

Näääää:D Nej, men helt allvarligt: shona är ett språk som talas i det land varifrån din hunds ras härstammar. Det är så det flesta kommer att koppla det, inte till ett tilltalsnamn på en hund i Sverige. Jag misstänker att ägaren också kallat hunden för Shona av samma anledning. En kompis till mig som jobbat mycket i södra Afrika hade en katt som hette Shona.

kl

En liten sidofråga här: Går det att söka på SKK/FCI's hemsida vilken kennelnamn som är tagna? :crazy:

Tänk bara på att om du väljer ett kennelnamn med "African" någonting så kommer den att drunkna i alla andra african namn. Finns ju en hel drös RR-kennlar som heter något med "African".

Vaför inte försöka kombinera Camaros och Alices namn på något sätt? T ex Camali's eller liknande?

Tänk bara på att om du väljer ett kennelnamn med "African" någonting så kommer den att drunkna i alla andra african namn. Finns ju en hel drös RR-kennlar som heter något med "African".

Vaför inte försöka kombinera Camaros och Alices namn på något sätt? T ex Camali's eller liknande?

Ja det är ju sant.
Camali's var inte så dumt! Ska spinna vidare där..
:laugh:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 458
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 582
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka