Kennelnamn hos FCI

Sv: Kennelnamn hos FCI

Camalis är dock upptaget. Däremot går det helt klart att spinna vidare på. :)

En grej man kan tänka på är att om man vill ha hundarna ställda så är det inte alltid så bra med kennelnamn som börjar med en tidig bokstav i alfabetet. Min senaste tik börjar på A i namnet och vi går alltid först, vilket är bra med vissa hundar men för det mesta en liten nackdel tycker jag då de ofta går med bättre schvung i steget om de har nån annan framför.. Men det är bara en tanke. Kommer nog själv hiva in en ansökan med ett namn som börjar på D så jag lever inte som jag lär om man säger så :D

Ja jag vet.. Likaså är det jobbigt att ha en som alltid går sist.. Vår vuxna tik börjar på Z och vi är alltid sist! Hon hinner liksom sega ihop totalt innan det är vår tur.. (Vanligt med stora klasser).

Det är inte lätt det här, att hitta nåt som passar in på alla krav :p:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 458
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 582
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka