Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Vad innebär det? Sonen fick väja för en hund som rusade rätt över vägen i morse. När han försökte klara hunden så for han av vägen och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 591
Övr. Hund hur kör ni era små hundar i bilen? Bur i baksätet? Bur i bagaget? Lös i bilen? Funderar på hur jag ska lösa det med lilla tösabiten i...
2
Svar
31
· Visningar
2 280
Senast: Tjôta
·
Övr. Hund Hej! Jag skaffade min första hund (en bruksschäfer) i februari förra året. Idén var att hobbyträna då jag inte själv hade någon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 622
Senast: Miao
·
Övr. Hund Helfodervärd är väl att man har hunden som sin, men uppfödaren har kvar avelsrätten och har hunden hos sig för betäckning osv? Eller...
Svar
3
· Visningar
8 713
Senast: falukorw
·
Hundhälsa Hej, hoppas detta är tillåtet. Röntgade min 14 månader gamla schäferhane i tisdags. Har frenetiskt uppdaterat SKK Hunddata var och...
2
Svar
20
· Visningar
5 492
Hundhälsa Är det någon som har erfarenheter av en hund med diabetes? Min ena fick diagnos idag. Vi ska påbörja behandling asap.
2
Svar
22
· Visningar
5 205
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Har en rottweiler på ett år som inte känns helt hundra. För ca två månader sedan började han kissa extremt mycket, både inne och ute...
Svar
11
· Visningar
14 877
Senast: Skogstokig
·
Övr. Hund Skulle klippa klorna nu ikväll och märkte att ena klon gått av, hon verkar inte ha ont men jag har ingen aning om när detta kan ha hänt...
2
Svar
21
· Visningar
9 073
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för ras; Sheltie. Vi har kontakt med två kennlar som verkar bra, och båda planerar valpar inom närmaste halvåret. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Så, nu vill jag reda ut det här en gång för alla! Jag lärde mig när jag var liten att det hette sterilisera på tikar och kastrera på...
Svar
13
· Visningar
3 098
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Någon härinne som har Norsk Buhund? Jag skulle gärna vilje veta lite mer om rasen från de som har dessa hundar! Vad har ni era till? Hur...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Emmahpemma
·
Hundavel & Ras Bästa vännens mamma ska skaffa hund nu i år eftersom hon går i pension och eftersom jag blev tillfrågad om vilken ras som kunde passa...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: russinbulle
·
Hundavel & Ras Jag har fallit pladdask för de storpudlar jag träffat på lydnadsträningar och tävlingar. Nu är det nog inte på tal alls om en till hund...
Svar
19
· Visningar
5 979
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Ni som har en tik och hane ihop hemma Hur tycker ni det funkar, är det jobbigt att hålla hundarna isär vid löp? Är det bättre att ha två...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
12 529
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Idag på promenad fick Monster vad som såg ut som köldkramp... Fast han är fyra år, har aldrig så vitt jag minns fått det förut...
Svar
12
· Visningar
1 759
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Till en vuxen hund som väger 8 kg och ska ha 2 % mat av sin vikt, vilket då blir 160 g per dag, hur gör jag? Torrfoder på morgon...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: AliceZeta
·
Hundhälsa Hej, Kan börja med att säga att vi har varit hos veterinär idag. I fredags så låg jag och vovven i soffan och tittade på tv (hunden...
Svar
9
· Visningar
2 939
Senast: rotterod
·
Hundhälsa Beror urinvägsinfektion på att hunden blir kall i snöm på promenaden
Svar
2
· Visningar
550
Senast: rotterod
·
Övr. Hund En gång [rasen], alltid [rasen]! Är det så? Jag undrar om jag kommer att bli en sådan som tänker så kring mina hundraser, att nu är jag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 576
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund hur sjutton ska jag lösa detta? Vi har två hundar, en schäfertik på 11 år och en liten blandras som blir 4 år i år. Den lilla har en...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 586
Senast: Emmahpemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar