Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

R
Övr. Hund I natt har jag åter igen blivit väckt otaliga gånger av gammeltikens sömnprat. Hon som i vaket tillstånd inte gör mycket väsen av sig...
2
Svar
29
· Visningar
2 750
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Jag är ganska säker på att min hund (Beauceron) fått rävskabb; han kliar/tuggar sig frenetiskt på benen och under magen/kring snoppen...
Svar
13
· Visningar
6 647
Övr. Hund Nu har jag äntligen både bestämt ras och fått tag i en valp här i Sverige som passar mig bra. Det blir en tibetansk mastiff, svart med...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Ja ni vet sådana där som skickar ut en hög signal och skrämmer ut alla gnagare från huset. Fungerar tydligen utmärkt. Men hundarna då...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Tyvärr la njurarna av på min hund i höstas. Hon har levt på njurfoder och gurka, morötter detta gör väl absolut inget med skulle gärna...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Har en liten fundering, vi är väl alla överens om att vissa raser behöver få bättre hälsa, utseende eller mentalitet, men vilka raser...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 275
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag har tagit över en hane på 1.5 år. Ägarna sa att han tidigare blivit vanskött osv. De sa även att det var panik att bli av med honom...
Svar
18
· Visningar
3 703
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Bara av nyfikenhet: svart labrador med flera partier med vita hårstrån på olika delar av kroppen samt rikligt med "blonda" strån på alla...
Svar
13
· Visningar
4 129
Senast: blizz
·
Hundträning Jag har fått en omplacering på 1.5 år. Han lyssnar inte jätteduktigt när jag ropar på honom och idag drog han iväg. Han vet ju vad jag...
Svar
10
· Visningar
6 514
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Jag hade lite dötid så kikade på blocket bland annat i natt (har nog inget liv :o). Så jag började kolla lite på de olika kullar som...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 253
Övr. Hund Någon som ska till Mydog? Ska dit och kika på mässan och på Rallyuppvisningen. Något mer man borde kolla lite extra på?
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 312
Senast: Human
·
Övr. Hund Visste inte riktigt hur jag skulle sätta rubriken. Fler härinne som springer med sina vovvar? Någon som tävlar med hunden? Jag är inte...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Is
·
Hundhälsa Hej! Jag är hundvakt till en Rhodesian Ridgeback som blir 14 månader 23:e januari. (Jag har aldrig haft hund själv och ägarna är...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Lona
·
Övr. Hund Är det någon här som har erfarenhet? :) Jag har blivit himla sugen på att resa på sistone, lite längre utlandsresor på några veckor...
Svar
8
· Visningar
1 246
Övr. Hund Tänkte överraska en släktings hund med att köpa ett halsband och koppel. De har ju givetvis redan båda sakerna, men hittade ett "set" på...
Svar
12
· Visningar
3 316
Övr. Hund När man reser utomlands med hund måste man anmäla till Tullverket när man kommer tillbaka till Sverige. Det gör man idag genom att hitta...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag åker till Göteborg imorgon och är framme 15.20 men min kille slutar nog inte förrens tidigast 16.00 så jag undrar om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag tänkte bara dela med mig av intressant forskning gällande färskfoder. Har ni vetat om det där med att inte ge färskfoder i samband...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 156
Senast: russinbulle
·
Övr. Hund Ja alltså, hur gör ni? De där vantarna gör ju allt ungefär en miljard gånger jobbigare :( Jag behöver vantar ute för att inte få...
2
Svar
33
· Visningar
2 036
Senast: snorp
·
Övr. Hund Jag funderar fortfarande på det här med att skaffa hund. Jag vill och tycker att jag har möjlighet att ha hund, men hur ska jag tänka...
Svar
13
· Visningar
801
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2