Ännu en sån där rastråd.

Trött så tänkte inte så långt :p

Har för mig jag rekommenderade Kromfohrländer.

Rasklubbar brukar kunna hänvisa till omplaceringar ibland.
Haha. ingen fara. Var ju lätt att tolka det så. :)

Kromfohrländer är intressant, men hur gör man med rasklubben? Skickar iväg ett mail och säger att man är intresserad om det finns några omplaceringar? Verkar tyvärr inte vara en särskilt vanlig ras så misstänker att det inte kryllar av omplaceringar.

Haha. ingen fara. Var ju lätt att tolka det så. :)

Kromfohrländer är intressant, men hur gör man med rasklubben? Skickar iväg ett mail och säger att man är intresserad om det finns några omplaceringar? Verkar tyvärr inte vara en särskilt vanlig ras så misstänker att det inte kryllar av omplaceringar.
Ja, om inte annat kanske de kan lägga upp en sökes-annons på sin hemsida.
Kolla också om det finns nån grupp på fb för rasen, där kan du säkert få kontakt och därmed tips om uppfödare också.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
4 162
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 386
Senast: Tate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023