Hur mycket betalt ska jag ta ?

Å andra sidan är hunden sällan ensam hund på pensionat eller dagis. Hundarna rastas ofta i grupp och tiden som personalen lägger enskilt per hund är kort. Hos en privat dagmatte får hunden betydligt mer tid och det är sällan fler hundar än daghunden och eventuellt dagmattes hund. Många gånger är det också mer individanpassat.

Ska man jämföra kostnad bör det göras på rätt sätt. Enskild hundpassning mot enskild och grupp mot grupp. Jag gissar att en företagare som bara har en eller två daghundar kostar betydligt mer än 300-400 kr per dygn.

Vad gäller värdering av tid så är det så att även om man inte aktivt umgås med hunden 24h så är man bunden och inte fri att göra vad man vill. Jag ser inte varför någon skulle vara villig att binda upp sin tid utan att få ersättning för det.

Visst är det så.

Tänker ändå att man kanske bör hålla sig till en nivå under än vad tex ett företag skulle ta och ffa om man då tar betalning svart är det än mer konstigt att ta mer betalt tycker jag nog.

För hundvakt åt kompisar, familj eller granne skulle jag nog för att göra det enkelt och köra på tjänst och gentjänst.

Sen kan det ju vara åt andra hållet också att hundägaren vill betala extra mycket för att de anser att hunden har det så pass bra och slipper vara ensam..men jag skulle ha svårt att kräva mer än marknadspris iaf, som amatör och för svarta pengar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2