Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan inte göra sådana tuber som @Red_Chili har till sina, men fodra tuben så det blir lite varmare och vindtätt?Stövaren får ont i öronen vid lång vistelse ute om det är riktigt kallt så inga släpp vid kallare en -8, finns det mössor som skyddar öronen på hundar?
Är det för att hon inte kan röra sig på riktigt samma sätt som tidigare och därmed inte hålla värmen? Eller vad tror du är anledningen till att det har ändrats efter op?Jag upplever dock att hon blivit mer frusen sen korsbandsoperationen...
Hon rör sig lika bra som innan operationen. Jag tror att metallplattan i benet drar åt sig kyla, vilket sen sprider sig och gör att hon fryser lättare. Jag har stickat ett fint knäskydd i tjockt ullgarn som hon också har på sig när det är minusgraderÄr det för att hon inte kan röra sig på riktigt samma sätt som tidigare och därmed inte hålla värmen? Eller vad tror du är anledningen till att det har ändrats efter op?
Åh det låter ju väldigt logiskt att metallen kyler ner.Hon rör sig lika bra som innan operationen. Jag tror att metallplattan i benet drar åt sig kyla, vilket sen sprider sig och gör att hon fryser lättare. Jag har stickat ett fint knäskydd i tjockt ullgarn som hon också har på sig när det är minusgrader
Min dåligt pälsade rottis får täcke på sig vid -15 ungefär.
I veckan har vi ofta haft temperaturer ner mot -30 grader. Då får hon fleeceoverall under täcket, och då kan vi vara ute en timme utan problem. Förra veckan var det även den temperaturen kombinerat med nordliga vindar (brrr), vilket år väldigt ovanligt i de här breddgraderna. Hon klarar sig utan skor även i de temperaturern.
Jag upplever dock att hon blivit mer frusen sen korsbandsoperationen...
Jag kan bara gå till mig själv som har artros i ett knä efter en skada - det är värre med isigt och knöggligt underlag där mitt knä vickar hit och ditJag funderar även lite på hur ni med artros/höfthundar hanterar när det blir isigt på vägarn?
Upplever ni att det alls påverkar era hundar?
Tänker att det blir extra tungt för dem att inte riktigt få fäste utan slinta lite hela tiden, men det kanske mest är jag som förmänskliga?!
Jag stickade en rem som jag drar under magen, över ryggen och knyter fast i en ögla på knäskyddet. Jag ska se om jag har någon bild att lägga uppÅh det låter ju väldigt logiskt att metallen kyler ner.
Smart dessutom med knäskyddet! Hur har du fått det att sitta kvar?
Hon är opererad med TTA. Jag vet inte var man sätter metallen vid en TPLO? Men vid TTA har de ju metallplattor på båda sidor av benet strax nedanför knäleden. Tror jag ska ha en röntgenbild från återbesöket på hennes knä om någon vill se.Jag har en bekant som upplever samma sak, att hunden blivit känsligare efter TTA. Min hund har gjort en TPLO och jag märker ingen skillnad på köldkänslighet. Men det kanske är individuellt? Vilken operation valde du?
Hon är opererad med TTA. Jag vet inte var man sätter metallen vid en TPLO? Men vid TTA har de ju metallplattor på båda sidor av benet strax nedanför knäleden. Tror jag ska ha en röntgenbild från återbesöket på hennes knä om någon vill se.
@RedChili hur syr du dina hundskor? Jag skulle vilja sy nya till min hund men vill gärna ha skor som jag vet sitter kvar.
Ja det KAN ju hänga ihop med att vintern hon skadade sig så hade vi precis flyttat 50 mil norrut och därför har vi också mycket kallare vintrar.. Eller att jag har blivit sjåpigare och vill hålla henne varm. Jag menar, det är okej att hon inte vill vistas ute när termometern kryper mot -35, direkt det blir normal vinter med runt -25 så går det braDet sitter bara metall på ett stället på TPLO, benet är inte klyvt som på TTA utan avsågat och roterat innan det skruvats fast igen. Mängden metall är nog större vid TPLO så det kanske är en tillfällighet att era reagerat på kylan?