Du skrev se upp med mentaliteten,och sååååååååååååå stora problem har dom inte.
Say what? Det är väl få raser som är behäftade med så mycket mentala problem som amstaff och systerraserna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skrev se upp med mentaliteten,och sååååååååååååå stora problem har dom inte.
Say what? Det är väl få raser som är behäftade med så mycket mentala problem som amstaff och systerraserna.
Stress och samkönsaggressivitet, vad finns det mer?
Hyperaktiva som ALDRIG kan koppla av, kliar och biter sönder sig. Tyvärr har jag också sett en del läskiga hudproblem, som jag verkligen inte hade velat skaffa mig. Så plågsamt för både hund och ägare.
Jag vet inte vad du träffat för kräk,och jag har bara varit i kontakt med amstaff sen 1992 och även varit delägare i en kull (som dock fick demodex) så min erfarenhet av rasen är ju inte så stor.Men jag skulle vilja påstå att 98% av dom jag träffar klår en hel del raser mentalt,känner ingen skottrådd/berörd, ingen med några konstiga rädslor, dom flesta mycket sociala om än vekare än jag önskar.Say what? Det är väl få raser som är behäftade med så mycket mentala problem som amstaff och systerraserna.
Mina vrål gjorde att dom i två år snetände på denne grannes fordon och skulle springa efter. Två olika dieselbilar och en traktor.
Hehe, ja det lät väl bra. Man ska inte ge sig på att skriva inlägg så sent på natten när man behöver förklara mer. Det var just bara den gången dom satte efter ett fordon trots att vi bor vid en liten grusväg som trafikeras av mycket traktorer och bilar. Innan och efter denna incident hade dom naturligtvis visat intresse men vi hade tränat mycket inkallning vid fordonspassering och det hade funkat bra. Dom var ca 8 mån. Mitt vrålande var riktat till grannen. Idiot som inte stannade när han såg att dom sprang efter. Jag kunde bara stå och se hur han gasade som en galning och skulle köra ifrån dom. Och ja jag vet hur fort han kör i vanliga fall. Hu va arg jag var. Detta blev nog inte begripligare..... Men hundarna trodde helt klart att just den grannens fordon var lovligt byte.Förlåt men
De verkar ju både lyhörda och lättränade!
Äsch då, du behöver inte förklara. Blev bara så full i skratt åt hur snabbt de lärde sigHehe, ja det lät väl bra. Man ska inte ge sig på att skriva inlägg så sent på natten när man behöver förklara mer. Det var just bara den gången dom satte efter ett fordon trots att vi bor vid en liten grusväg som trafikeras av mycket traktorer och bilar. Innan och efter denna incident hade dom naturligtvis visat intresse men vi hade tränat mycket inkallning vid fordonspassering och det hade funkat bra. Dom var ca 8 mån. Mitt vrålande var riktat till grannen. Idiot som inte stannade när han såg att dom sprang efter. Jag kunde bara stå och se hur han gasade som en galning och skulle köra ifrån dom. Och ja jag vet hur fort han kör i vanliga fall. Hu va arg jag var. Detta blev nog inte begripligare..... Men hundarna trodde helt klart att just den grannens fordon var lovligt byte.
Min bror har corso, sin andra. Han är helt underbar och den är helt suverän på spår och sök, har inga problem med svår omgivning, osv, hunden bara tuffar på. Släkten till hans nuvarande hund, där finns patrullhund så jag tror att är man noggrann och kollar upp stamtavlorna och köper från seriösa uppfödare så får man bra Corson. Hunden före var från en som föder upp massor och den hunden hade rädslor men för övrigt var riktigt snäll och följsam men han skulle aldrig köpa någon hund från den kenneln mer. Den han har nu så tränar han räddningssök och har väl planer på att utbilda till patrullhund.
Tja, mig veterligen klassas AST som bruksras i Finland
Har en bullmastiff som jag älskar över allt annat, det är dock ingen lämplig cykel kamrat. En bullmastiff kallas ibland för pensionärs rottis, är rottveiler inget alternativ? Ridgeback kanske?Går i planerna på att skaffa en cane corso, men har läst runt en del och även hört från andra att deras mentalitet inte alltid är så bra. Dom ska tydligen vara vaksamma och i vissa fall ha snabbt till aggressivitet. Stämmer detta? Har ni någon erfarenhet av cane corso?
Vill veta så mycket som möjligt om denna ras!
Har en bullmastiff som jag älskar över allt annat, det är dock ingen lämplig cykel kamrat. En bullmastiff kallas ibland för pensionärs rottis, är rottveiler inget alternativ? Ridgeback kanske?
Ridgeback har jag funderat på men har hört att den ska ha dålig mentalitet? att man avlar på "rädda" hundar och resultatet blir alltså att hundarna blir rädda och veka?
Har ni någon erfarenhet av denna ras så ni kan berätta lite? För detta är en ras jag också har kollat upp en massa, och funderat på.
Jag upplever att man fått problem när man försökt tona ner skärpan och självständigheten, då har man istället fått hundar som brister i mod men är lika misstänksamma som innan. Underliga rädslor har poppat upp. Jag har träffat jättetrevliga ridgebacks, stadiga som klippor. Men de har inte precis varit hobbyhundar, de har inget just intresse av att hitta på saker med ägaren. (Och mycket jaktinstinkt.) Och jag har träffat veka, lite ömkliga rb som gillat trickträning och liknande men haft en del mysko nojor. Och så mer eller mindre livsfarliga exemplar som ansett att "bit först fråga sen" varit en lämplig respons på att en kökslucka går igen med en liten smäll...
Ska du skaffa en rb, se till att få träffa många hundar från den kenneln, i många olika miljöer. De är inte alltid världens roligaste "hälsa på"-hundar eftersom de ofta har noll intresse av en besökare, men det är viktigt att se dem ändå.
Hur mycket jaktinstinkt är det i en Kalle Karlsson?