I onsdags var jag ute och gick med hundarna på en långpromenad och när jag kom hem och tog av täcket på Rollo så upptäckte jag ett stort sår som gått igenom alla hudlager och att man kunde se muskeln under. Typ ett sticksår från en pinne.
Vi åkte då akut till Bergamossen för att få det ihopsytt. När vi väl är där så säger dom att det inte är akut, inte djupt alls och att dom inte har tid i fall att någon annan kommer med en mer viktig hund, och att såret går att sy ihop utan problem imorgon när vanliga kliniker har öppet. Dom skickar hem oss och lovar att det ska gå att sy ihop som vanligt dagen efter även efter att jag frågat om det verkligen är så att det går att sy sår som är så gamla. Jag frågade även om det var någon idé att åka till en annan klinik eller om vi kunde få vänta på att dom hade tid, men nej, ingen skulle hjälpa oss och det var inte akut. Vi blev hemskickade utan smärtstillande då han inte verkade ha så ont.
Vi spenderade natten med en hund som pep av smärta och som inte kunde sitta och ligga ner utan att ha skitont.
Vi åkte direkt till vår vanliga klinik på morgonen dagen efter och fick då veta att det är ett sticksår som djupt och har gått igenom alla hudlager och som kommer att behöva skäras upp för att kunna sys igen, sedan så är det en ficka så det behövs dränage. Flyttade man på huden så kunde man se muskeln tydligt. Dessa veterinärer skakade på huvudet när vi berättade om vad vi fått för råd av kliniken innan.
15000 kr blev prislappen på den operationen...
Är väl inte jättenöjda över hur det gick till.