Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Igår tog vi beslutet att kastrera vår hanhund. Vi har vetat länge att han är kryptokid (har diskuterat det med er här på Buke också) och...
2
Svar
36
· Visningar
4 380
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Jag är gravid och orkar inte riktigt träna hundarna som de är vana, så jag kikar på nya alternativ. Hundsim är ett av dem. Mina hundar...
2
Svar
24
· Visningar
2 911
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Jag har nu fixat så jag skulle kunna ge min hund 50% torrfoder och 50% färskfoder. Men jag vill helst att det ska bli billigare också...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 421
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Skroffan har ett medfött fel på njurarna men har hängt med än så länge - hon är drygt 6,5 år - vilket jag till stor del beror på fodret...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Löwchentiken börjar få riktigt lång päls och kommer behöva schamponeras oftare. Speciellt i detta vädret. Tidigare har jag använt mitt...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 760
Hundhälsa Hej. Jag har en miniatyr bullterrier tik på 7 år här hemma med tassproblem som inte går över. Jag tänkte höra om någon har haft...
Svar
11
· Visningar
2 879
Senast: bullefnatt
·
Hundhälsa Någon som vet om det är dåligt för en frisk hund att äta ett veterinärfoder. Frågar eftersom jag har kvar rc hyperallergenic efter...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Någon som har tips på ett bra foder för detta? Helst med så lite socker/fett/spannmål som möjligt! Spelar ingen roll vad alla idéer...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Kiva
·
Hundhälsa Jag vet att ämnet har tagits upp hur många gånger som helst och nu är det jag som inte vet vad jag skall hitta på. Den aktuella hunden...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Jag skall byta torrfoder då jag tycker att han inte riktigt funkar hundra på detta. Tycker att han bajsar, fiser och dricker mycket. Han...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Senast: Kivina
·
Hundhälsa Min lilla dvärgpinscher ÄLSKAR andra hundar. Han blir så glad att han nästan kryper ur sitt eget skinn när han ser andra hundar på...
2
Svar
24
· Visningar
2 439
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Tänkte att vi kunde samla alla tips och råd vi kan komma på till våra fyrbenta vänner här :) Ex. * Torka av tassarna med handduk...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: firren
·
Hundhälsa Har en sju månaders gråhundstik som vägrar äta ur sin skål. Om jag lägger små bitar på golvet så äter hon gladeligen upp sin mat. Jag...
Svar
16
· Visningar
8 562
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Min hund är 7,5 år, blandras Jack Russel/Dansk-svenskgårdshund. Väger ca 16 kg och är ca 37 cm hög så stor för de raser som är i honom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 283
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej! Jag har en 12 veckors bichon havanais hane här hemma som har ätit VOH sen 9 veckors ålder. Han äter valpfodret och de första...
Svar
2
· Visningar
1 253
Hundhälsa Jag och sambon blev i augusti fodervärdar till en underbar basset som heter Bosse! Perfekt "första hund", jag har haft hund innan och...
Svar
14
· Visningar
6 473
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Jag ger mina hundar VOM färskfoder men ska jag även ge torrfoder, blir lite fundersam när jag läser att en del ger färskmat och även...
Svar
10
· Visningar
1 717
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag söker ett franskt hundfoder som jag köpte för längesedan, i början av nittiotalet. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, jag blev...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Saybia
·
Hundhälsa Ja alltså, av olika anledningar behövde voffs gå på en lång kur rimadyl i våras. Det var aldrig något problem med magen hans före eller...
Svar
6
· Visningar
1 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?