Ännu en torrfodertråd..

Ja orijen är så dyrt för att det har mest kött av de märken jag vet om. Just regional red innehåller ingen kyckling heller, vilket jag tycker är bra. Och är ett whole prey-foder, så det är så nära man kan komma barf i torrfoderform. Den enda nackdelen jag kan se med fodret är att det görs i Kanada. Och att det är dyrt ;)
 
Tack för svaret, jag visste inte det. Blandade nog ihop proteinhalten och köttmängd. Det skiljer ju sjukt mkt mellan de då. Förstår då att de kostar så pass mycket mer!
Man måste även se om det är färskt kött eller köttmjöl. Färskt kött förlorar minst 60 % i vätska under tillverkningen, så hur många procent som är kvar i slutänden kan man ju tänka sig.
 
Jag tycker att det är skitsvårt med foder! Hade helst gett ett svenskt men har hittills inte hittat något bra. Nu äter labben Simpsons premium (från Skottland eller möjligen England) som jag köper på Zooplus. Spannmålsfritt fast med potatis och annat krafs i men det är det ju i princip alla foder (Standardt går bort). Simpsons ligger bra i pris med tanke på innehållet tycker jag, runt 450:- för 12 kg beroende på sort.
Annars skulle jag nog köra på Four friends eller Brit care men de är ju inte svenska de heller.
 
Jag brukar köpa färskfoder på plats när jag är på resande fot. Då kan jag köpa den mängd så jag klarar mig ett par dagar utan att maten blir dålig. Färskfoder finns ju nästan överallt numera :D
 
Jag brukar köpa färskfoder på plats när jag är på resande fot. Då kan jag köpa den mängd så jag klarar mig ett par dagar utan att maten blir dålig. Färskfoder finns ju nästan överallt numera :D
Men kan jag byta mellan typ fodax o VoH hursom? Han har käkat Fodax ett tag nu, det kan man väl bara beställa? Eller jag har ingen aning ens, haha. En kompis beställer åt mig :P bra koll jag har. Men varför har jag aldrig tänkt på att göra så? :P
 
Jag byter hejvilt mellan voh och pondus och en period fick hon fodax också utan övergång.
Fodax kan man nästan bara beställa, men det finns ju olika sorters färskfoder så det är ju bara att köpa det som finns där du är. Inga problem om man inte har en hund med allergier.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 662
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Hej! Då vi har problem med att få ner Ascot i vikt så skulle jag gärna vilja få tips och råd på vad vi kan göra. Jag noterade i...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 814
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp