Hundbloggerskan
Trådstartare
Medveten om det, men den sjukdomen gav rabiesliknande symptomer... Och är uppenbarligen obotlig.Vi har inte rabies i Sverige, däremot trikiner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Medveten om det, men den sjukdomen gav rabiesliknande symptomer... Och är uppenbarligen obotlig.Vi har inte rabies i Sverige, däremot trikiner.
Av vilken anledning? Är det för att det ska bli billigare? Eller är det för att du tror att din hund mår bättre av det?Eftersom ni inte verkar tycka det är någon bra idée. Så kanske det går att istället ge henne mer ben, och bara dra ner på maten de dagar hon får riktigt stora ben? Alltså öka köttgivan, men inte minska så mycket på maten. Då menar jag t.ex märgben, lever och sådant. Och kanske MAX en gång i veckan en benkota eller något? Alltså något mindre varje dag, så det blir betydligt högre köttgiva men ändå behöver man kanske inte vara helt lika insatt och något fel kan inte göra lika stor skada?
Eller vad tror ni?
Vad kostar det? Och vad innehåller det? Tycker inte att jag hittar en total innehållsförteckning på deras hemsida. Och "vitaminmix" tycker jag låter lite misstänksamt... De skriver bara t.ex "Kyckling, vom, lax, ägg och lever. Vitaminpremix" på innehållsförteckningen. Anser inte att det räcker.Kan du inte ge henne hälften vom og hundemat o hälften torrfoder då?
Anser inte att det räcker.
Självklart kan du ge hunden ett köttben istället för ett råhudsben men det betyder inte att du måste börja ändra i hennes mat. Som stimulering absolut, som utfodring, ja då måste du börja läsa på istället för att tycka.För att hon ska må bättre såklart. Tror inte att det blir mycket billigare!
Men borde det inte (om jag inte har helt fel) vara "farligare" att ge hunden massa råhudsben och sådant än färska? Eftersom det ändå är massa konserveringsmedel och sådant skit i dem? Ett köttben om dagen (ibland lever som träningsgodis istället osv, inte enbart köttben) borde väl inte vara värre än ett sådant vitt eller råhudsben?
Jag menade nu att typ ge henne vanlig mat, som vanligt i vanlig mängd, och sen ge henne t.ex en halv tunga (ca 1kg?) om dagen, eller 500g lever eller något (i bitar till träning, inte att sluka på 3sek) eller så. Och ibland kanske ett märgben eller så. Alltså EXTRA, inte istället för. Kanske ge henne en halv skopa mindre mat om hon får "extra" som är runt ett kg (då det är ätt mkt mer utöver maten), men då är det ju för en dag. Och det borde ju då vara som att hon bara äter mindre torrfoder den dagen (hon äter ju inte alltid precis 3skopor mat, ibland får hon lite mer (om hon tränat mycket), ibland mindre (om vi inte alls gjort något direkt ansträngande)). Och jag menar självklart även ben i någon form, inte enbart t.ex lunga, hjärta osv
Men jag kan absolut ge henne tillskott, men tror inte att det ska behövas om hon fortfarande går på helfoder?
Om vi vänder på det: varför vill du ge märgben? Det enda hundarna kan få i sig därifrån som är nyttigt är fett, och det är bättre att ge utan själva märgbenen som lätt kan skada hunden.Varför skulle märgben vara helt onödigt att ge?
Och hur mycket tycker ni jg ska ge då?
Och kom med ett bra förslag på färskfoder utan grönsaker och sådant i då...
Varför skulle märgben vara helt onödigt att ge?
Och hur mycket tycker ni jg ska ge då?
Och kom med ett bra förslag på färskfoder utan grönsaker och sådant i då...