Har väll inte kallat det för BARF?? Det är ni som har kommit med BARF, jag ville göra hemmalagad mat till min hund, inte helt exakt BARF... x)
Vad anser du att är skillnaden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har väll inte kallat det för BARF?? Det är ni som har kommit med BARF, jag ville göra hemmalagad mat till min hund, inte helt exakt BARF... x)
Jag tänker att jag vill enbart tillsätta kött, då hon redan går på Acana och där får hon en stor del av grönsaker och andra saker från växtriket. I Acana är det väll 40% kött om jag förstått det rätt? Borde det då inte räcka om man tillsätter bra kött? Hon ska egentligen äta 3dl Acana, men går på 4dl för att hon annars verkar jättehungrig (tigger med, står vid matskålen och gnyr osv). Så jag tycker att hon borde klara sig på 2dl Acana och sen mer kött tillsatt. Det är ju inte enbart färskfoder hon kommer gå på.
Jag lägger till grönsaker i maten, för att det inte funkar utan på min hund (och flera andra). Alla är väl saliga i sin tro, i guessDu får gärna berätta för mig varför hundar inte kan äta enbart animalier. Jag har nämligen inte märkt av några som helst problem hos mina hundar trots att jag ytterst sällan ger några som helst vegetabilier till dem (det blir i princip bara när jag själv får över något från min matlagning, vilket är sällan då jag brukar spara mina egna eventuella matrester till egna matlådor).
Och forskningen har visat att hunden idag har anpassats till att haen matsmältning som fungerar mer som vår än som vargen. Men det finns (stora) individuella skillnader bland hundarna. De skillnaderna ligger i hur de tar hand om kolhydrater. Vissa individer gör det väldigt väl - andra mindre väl. Det finns ett ämne i magsäcken som " styr" detta o här o nu har jag helt förträngt detta så om någon minns namnet på ämnet eller kan länka till rapporten vore jag mycket tacksamJag lägger till grönsaker i maten, för att det inte funkar utan på min hund (och flera andra). Alla är väl saliga i sin tro, i guess
Orijen innehåller 80%FÄRSK kött, tar du bort vattnet som alla andra gör i innehållsförteckningen hamnar du på max 40% OM du har turAcana innehåller 60% och Orijen 80%
Fast det har du ju berättat om i tidigare trådar? Pälsen var matt och dålig, hon magrade av, har känslig mage.Ursäkta men tappade päls??? Var trött? Känslig mage så jag fick iväg till veterinär?? De tre påståendena har du tydligen hittat på själv ^^
Jag vill helst inte ge så mycket rått då hon lätt får mask osv, så det ska helst kokas!
Men det där du citerade har jag VERKLIGEN inte skrivit!Har missat detta och vill dementera å det bestämdaste. Hundar får inte mask av rått kött - däremot kan dom få det av avföring från vissa djurslag. Och via mammans mjölk när dom är valpar.