Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Upptäckte nu att Monster har problem med snoppen, han slickar sig och är lite irriterad. Jag har ju varit med förr, men det var på...
Svar
10
· Visningar
1 728
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Skulle ge valpen avmaskning nu i morse, hade henne i knät och pillade i tabletten mellan sylvassa tänder. Hon tuggade och spottade men...
Svar
6
· Visningar
1 672
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Min tik blev kastrerad idag. Hon är fortfarande medtagen och vill gärna vara i fred. Nu har jag upptäckt att det ibland blir våta...
Svar
6
· Visningar
3 850
Senast: Narcissa
·
Hundhälsa Har fått order av veterinären att börja borsta tänderna på hunden, vad använder ni för utrustning? Vanlig tandborste eller?
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Hejsan, jag vill börja med att jag googlat och sökt men inte hittat svar. Jag har också aldrig haft hund förut så jag ber om ursäkt för...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Ness
·
Hundhälsa Vovven som kom för några veckor sen visade sig ha en långgående öroninflammation:down: Han har inte visat nån smärta men var lite låg...
2
Svar
31
· Visningar
7 581
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Bakgrunds historien är att en släkting till mig för ca två år sedan köpte en oreggad bc (helt enligt manualen "För guds skull köp inte...
2
Svar
23
· Visningar
3 566
Hundhälsa Min älskade lilla valp/unghund på 8 månder blev riktigt konstig igår kväll. Om jag ska vara ärlig trodde jag hon skulle dö på fläcken...
Svar
5
· Visningar
1 851
Hundhälsa Jag känner att jag gärna vill höra andras åsikter lite om denna inte allt för ovanliga fråga tror jag? Det är nämligen så att jag har...
Svar
16
· Visningar
6 992
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Kanske lite ett sidospår på "En pissig tråd" men tänkte att det kanske är fler som har samma dilemma så jag skapar en egen tråd. Vi har...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 118
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa I onsdags i förra veckan fick jag åka in med min hund till veterinären då han hade slickat sig till en inflammation i tassen. En sk...
2
Svar
24
· Visningar
10 741
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Min flathane Devil går under behandling för tonsillit, fick åka in akut med honom i torsdags då han blev helt nästan apatisk och hade...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Matte bankar snart huvudet blodigt på grund av denna never ending story. Min shih-tzu har sen i somras skaffat sig klippkort hos...
2
Svar
22
· Visningar
8 568
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Jag såg nyligen att man kan ge horn till hundar att tugga på. Det lät rätt intressant och skulle kunna funka till min allergihund. Min...
Svar
10
· Visningar
11 049
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa December är här vilket innebär starten på marathon-programmet för oss som ska springa i maj! :love: Jag har precis lagt upp ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 787
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Hur löser ni som ger färskfoder rent praktiskt hanteringen av fodret? Hade ju varit lätt om hundarna skulle ha en hel korv men de ska...
Svar
19
· Visningar
3 706
Senast: kol
·
Hundhälsa Hejsan, Jag undrar när jag kan börja klippa och fixa med min lilla malteser/ shah-tzu valp som är nu fem och en halv månad gammal. Hon...
Svar
9
· Visningar
10 542
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Hur hade du/ni resonerat kring valpfoder där enda skillnaden mellan vuxen och valp-versionen är att valpfodret har 27 procent protein...
Svar
6
· Visningar
907
Hundhälsa Får väl erkänna att jag är smått novis just i att tänka extra på sånt här eftersom att jag ska byta lite inriktning och ska för en...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 206
Senast: ch791022
·
Hundhälsa Efter att min älskade häst dött över en natt pga akut kolik (ingen obduktion gjord, men omständigheterna tyder på det) har jag blivit...
Svar
6
· Visningar
1 508
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur