Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äppelcidervinäger kan användas rent om huden inte är irriterad, svullen eller sårig. Annars kan den svida. Smaken brukar vara uppskattad även hos hundar (mina dricker gärna lite av hästarnas i stallet) så att göra det starkare för att han inte ska gilla det tror jag inte funkarHoppas det är OK att jag lånar tråden lite @TinyWiny ? Jag ville passa på att fråga @EmmaW lite om det där tassbadet också om det går bra?
Monster har börjat bli rödpälsad (inte illa för en svartgrå hund...) mellan tårna nu i den eländes lerblötan vi dras med här nere. Det verkar inte klia än, men jag tänkte att det väl är lika bra att stämma i bäcken och försöka göra något åt det innan det blir ett problem. Så hur ofta kör man det där tassbadet? Ett par gånger om dagen? Varje gång tassen blivit blöt? Och efteråt, låter man det självtorka eller torkar man torrt (så torrt det går att få det i alla fall)?
Monster tycker tyvärr också att äppelcidervinägerblandningen är väldigt god (gjorde nyss ett försök), kan man prova att göra den lite starkare i förhoppningen att den blir för sur för att smaka gott till slut, eller blir det så surt att man riskerar skada huden på honom?
Äppelcidervinäger kan användas rent om huden inte är irriterad, svullen eller sårig. Annars kan den svida. Smaken brukar vara uppskattad även hos hundar (mina dricker gärna lite av hästarnas i stallet) så att göra det starkare för att han inte ska gilla det tror jag inte funkar
Morgon och kväll i några dagar brukar räcka som behandling. Tänk på att alltid torka med en ny handduk och alltid tvätta dom använda i minst 60 grader för att inte återsmitta nästa gång man använder dom.
Utöver det är det bra att tänka på att hålla golv hemma rena och att torka tassarna (alltid med ny ren handduk tex kan man klippa en stor i många små delar och en del till en tass, aldrig samma till alla tassar.)efter varje utevistelse.
Ge honom lite äppelcidervinäger i vattnet och se om det kan avleda honom från tassarna