Bra ide med att ta med buren. Vi har en ganska stor som han trivs bra med! Den kan säkert hjälpa honom att slappna av en del.
Jag har dock svårt att köpa att han skulle ha brister i sin mentalitet. Det jag baserar det på är att de dvärgpinschermänniskor vi känner tycker att han är en förträffligt trevlig hund med en väldigt trevlig mentalitet. Från hans uppfödare till uppfödares hundvänner, veterinärer, instruktören på valpkursen och andra hundvänner vi träffat. Särskilt veterinärer har poängterat det. Tänkte på det särskilt när vi stod i dvärgpinscher-montern idag på mässan och både klubbens ordförande och monter-kompisar tyckte att han är en "väldigt trevlig hund". Så jag tänker, om han har så tydliga brister borde kanske någon som träffat honom tyckt det? Sedan skriver ju jag här på Buke om de problemen som vi stöter på och då kanske det låter som att det är illa, men jag upplever honom som en väldigt normal och trygg hund men som har de utmaningar som är ganska vanliga inom rasen (ja, förutom kissandet då). Och nu skriver jag inte så för att "inget är minsann fel på min hund!" Om han har problem så vill jag ju givetvis göra det bästa för honom. Men jag har svårt att dels se det själv, och dels då många ofta påpekar att han är en så trevlig hund. Vi ska träffa
@Blueberry i morgon hon kanske kan hänga lite med honom och se om jag kan få någon input där
Men givetvis ska vi träna på det du har skrivit, av många skäl!