Att springa med hund

Jag kan verkligen understryka hur bra nonstopbältet är! Det är helt oslagbart om man har starka hundar eller hundar som accelererar snabbt - eller om man helt enkelt har en känslig rygg som inte tål ens små ryck. Jag känner absolut ingenting i ländryggen om mina rycker till och då är det ändå explosiva hundar som kommer upp i toppfart på tre språng (vi har testat nättrosan i skarpt läge en gång då det hoppade ut två rådjur framför oss).

Jag är lite sugen på att testa den! Hur mjukt är nätet? Jag får nämligen skavsår väldigt lätt tex. av vanliga mjuka trosor, så jag är skeptisk till nedhållarbanden, det känns som att de kan bli för skarpa så att jag får ännu mera skav. Frågan är vad som är mildast, nät-trosan eller band?

Jag har med min hund varannan dag när jag springer.
Försöker variera så gott som det går med underlaget. Undviker helst asfalt. Oftast springer vi på elljusspåret i skogen. :) Använder ett täcke med ullfodring och liknande goretex material, märke okänt. :angel:

Jag är lite sugen på att testa den! Hur mjukt är nätet? Jag får nämligen skavsår väldigt lätt tex. av vanliga mjuka trosor, så jag är skeptisk till nedhållarbanden, det känns som att de kan bli för skarpa så att jag får ännu mera skav. Frågan är vad som är mildast, nät-trosan eller band?
Den är ganska mjuk har jag för mig. Jag tror nog "trosan" är bättre, för den ser betydligt bekvämare ut (och det lilla jag sett på dragtävling har det varit den som har gällt)

Nät-trosan är mjuk. Den finns i en storlek och är ställbar. Till och med på mig som är väldigt liten sitter den bra och ger inga skav trots att jag får "dra ihop" den rejält så att den ska passa.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 700
Senast: Nominous
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 391
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 903
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar