Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

N
Hästmänniskan Jag har fått ett kanonerbjudande om en stallplats - i stort sett allt jag sökt i ett par år nu! Men det innebär ju att jag måste säga...
Svar
10
· Visningar
1 981
Senast: BernT
·
E
Ekonomi & Juridik Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Svar
5
· Visningar
1 315
Svar
0
· Visningar
106
H
Hästmänniskan Ska anlägga ny ridbana och funderar över mått och ekonomi. Behöver era goda tankar kring detta då jag inte kan motivera den stora...
2
Svar
36
· Visningar
4 063
Senast: Sar
·
S
Ekonomi & Juridik jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Svar
11
· Visningar
2 674
Senast: Annika Källse
·
E
Hästmänniskan Är det någon som vet någonting om distanskursen i hästkunskap - inriktning ridinstruktör som är på Strömsholm. Skulle väldigt gärna...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Em_E_liE
·
S
Hästmänniskan Vi råkar ofta ut för en surgubbe som säger att vi inte får rida på hans väg. Denna väg går alltså precis utanför hans hus, men vi rider...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 630
Senast: caattiz81
·
Hästmänniskan lite nojjig idag. min skötare skall rida min häst för första gången själv idag. hon är van med hästen från förr. hanterade henne när hon...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: älgen
·
P
Ekonomi & Juridik Hur går det till? Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: Werze
·
Hästmänniskan Jag trillade av för 5 år sedan och skadade min rygg, fick flertalet kotkompressioner och har fortfarande lite problem med ryggen...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 318
Senast: Jenny
·
Hästmänniskan Jag ska transportera min häst till Tyskland och tänkte kolla om era erfarenheter angående detta. Brukar lastbilarna köra non-stop t ex...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Har kollat runt lite och den enda utbildning till sadelutprovare jag hittar är en kurs på två dagar!:confused: Nån som har koll på var...
2
Svar
32
· Visningar
10 794
Senast: Sadelmagasinet
·
G
Hästmänniskan BEHÖVER INSPIRATION GÄRNA BILDER PÅ LÖSDRIFTER SAMT TIPS OCH RÅD VAD MAN SKA TÄNKA PÅ :bump:
Svar
1
· Visningar
676
Senast: ironlady
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första...
2
Svar
29
· Visningar
2 591
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Hejsan alla där ute!:D, Jag går i 9:an och ska gå på ett häst gymnasium (Helst Plönninge). Jag rider på ridskola 1 gång i veckan,och har...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: rare
·
L
Hästmänniskan vad ar det minsta storleken pa ligghall och hage som kan tankas vara ok for en hast, sjalvklart storre desto battre, men ett stall har...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: lovelylace
·
Hästmänniskan I sommar har vi lagt allt krut på stallet, och här kommer resultatet! Vi är inte helt klara än men har fotat det som är klart eller så...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Chili
·
Hästmänniskan Jag har ett mindre stall med 5 boxplatser. Har 2 egna hästar, så jag hyr ut 3 av boxplatserna. Ska snart få in en ny hyresgäst och...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: zeus
·
S
Hästmänniskan vad föredrar ni av varm eller kallstall? för och nackdelar?
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 523
Senast: bigganl
·
Gnägg Häst efter tornerspel i Leksand -07
Svar
0
· Visningar
150